جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعیب

حوزه/ امام جمعه بندر خمیر گفت: مطالبه گری همراه با نقد و نگاه اصلاحی جامعه را پویا و پیشرو کرده و به یک حیات قوی با ساختار لازم برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود سوق می دهد.

جحت الاسلام شعیب صالحی، امام جمعه شهرستان بندر خمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، گفت: شیوه صحیح مطالبه گری در جامعه دارای معیارها و شاخصه‌هایی است که منجر به رشد و پویایی می شود.

وی ادامه داد: مسیر صحیح مطالبه گری، گاهی اوقات به سبب عدم شناخت و نداشتن آگاهی کافی به شیوه های برخوردی، غیرواقعی است که باعث انحراف از قانون و مطالبه به حق می گردد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در امر مطالبه گری خط مشی اساسی را بیان فرموده اند، افزود: شکل صحیح مطالبه گری این است که همراه با نقد، حفظ حرمت و آرمان گرایانه و نگاه اصلاحی داشته باشد.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: با توجه به مؤلفه هایی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، مطالبه گری سمت و سوی صحیح خود را دنبال می کند و در غیر این صورت امکان ورود به تهمت، غیبت، جسارت به همدیگر، شکسته شدن کرامت ها و حرمت ها خواهد شد و هیچگاه اسلام و انقلاب این گونه مطالبه گری را مطرح نکرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یک جامعه در حیطه عمومی و نخبگانی خویش نیازمند روحیه مطالبه گری صحیح است و باید این ظرفیت را در خود ایجاد کند تا امنیت خاطر را به عموم اقشار جامعه تزریق کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بندر خمیر خاطرنشان کرد: مطالبه گری همراه با نقد و نگاه اصلاحی، جامعه را پویا و پیشرو کرده و به یک حیات قوی با ساختار لازم برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود سوق می دهد.

حجت الاسلام صالحی گفت: مطالبه گاهی برخاسته از طبیعت انسانی است مانند قضیه آمریکا که امروزه انسانیت در مقابل استبداد و دوگانگی و تضییع حقوق اولیه و شهروندی قرار گرفته است و این امر باعث قیام در جامعه شده و گاهی مطالبه گری دارای راهبرد دینی، اسلامی و انقلابی است و براساس مفاهیم دینی و شیوه ها ترسیم شده است.

وی ابراز کرد: دین، مطالبه گری را در مفهوم امر به معروف و نهی از منکر تعبیه کرده و در حیطه فردی و اجتماعی گسترش داده تا از این طریق انحرافات موجود جامعه را بوسیله تذکر لسانی و دیگر شیوه ها و ظرفیت ها، اصلاح کند.

امام جمعه شهرستان بندرخمیر در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: جامعه ای که از امر به معروف و نهی از منکر خالی شد و مردم نسبت به حقوق شخصی خویش و دیگر اطرافیان از هر حیثی چه مادی و چه معنوی بی توجه شدند، آن جامعه منتظر بلا و گرفتاری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha