سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه/ حجت‌الاسلام صالحی گفت: تمام ملت ها به خوبی فهمیده اند با وجود اسرائیل هرگز دنیا عاری از خشونت و افراطی گری نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان خمیر، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: پیامبر(ص) در بیانی ارزشمند خطاب به تک تک افراد بشر می‌فرماید: همه شما از نسل آدم هستید و آدم از خاک است و ارجمند ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست.

وی افزود: در این فرمایش نورانی باید از عمق وجود اندیشید که این چه بلایی و چه آتشی است که در وجود انسان‌ها روشن است؟ آتش غرور و آتش خود بینی هر موحدی را به دام شیطان و طاغوت درون می‌رساند و او را دچار سقوط می‌کند.

امام جمعه خمیر ادامه داد: مؤمن نباید خود را ذلیل کند، حال آنکه امام صادق(ع) در پاسخ به این سوال که چگونه فرد با ایمان خود را ذلیل می‌کند، فرمود: اگر در کاری را که توان انجامش را ندارد و از انجامش معذور است، وارد شود خود را ذلیل کرده است.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: این حدیث در همه وجوهات زندگی افراد می‌توان صدق کند، به فرض اگر پدری خارج از توان خود برای ازدواج فرزندش متعهد شود خود را ذلیل کرده یا اگر به فردی پیشنهادی برای مسئولیت بدهند و او با علم به ناتوانی خود بپذیرد او خود را مفتضح و ذلیل نموده است.

وی اظهار کرد: امروز در مسئله ازدواج تشریفاتی وجود دارد که حکمت ازدواج برای جوانان را از بین می‌برد، کما اینکه خداوند حکیم هدف ازدواج را رسیدن به آرامش و سکونت درون معرفی می‌کند مع الاسف خانواده‌های دو طرف سطح توقعات را به گونه‌ای پیش می‌برند که این زوج از صبح بعد از ازدواجشان باید برای پرداخت وام‌ها و بدهکاری‌ها مستأصل شوند.

امام جمعه خمیر ادامه داد: جان عالم فدای آن پدری شود که پاره تن خویش یعنی فاطمه (س) را که مورد تحسین و تکریم عالم است را بدور از تمام تشریفات و سادگی محض به خانه همسر خویش یعنی امیرالمؤمنین(ع) فرستاد.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: آن بانویی که برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت شان و تبدیل شدن به خلیفه الله و تخلق به به اخلاق الله اینگونه وارد میدان تدریس و تعلیم می‌شود که اولیاء الهی مفتخر به شاگردی در مکتب او هستند.

وی عنوان کرد: ٢۶ آذر سالروز حمل و نقل است و حقیقتا شریان تولید، صادرات و تأمین ضروریات کشور به همت فعالان در این ساختار گره خورده است.

امام جمعه خمیر با اشاره به ٢٧ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح، گفت: به همین مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده، وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ابتکارات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: این اتحاد نباید مناسبتی و مقطعی باشد، بلکه هم نشینی و هم‌اندیشی این دو نهاد که مرجع تولید علم و همچنین تربیت انسان است، باید بیش از پیش نمایان باشد.

وی تصریح کرد: پیام وحدت حوزه دانشگاه به دنیا یعنی در ساختار تولید علم در نظام اسلامی، تقوا و پرهیزکاری و مشروع بودن آن علم ضروری است و این به معنای مقابله جدی با افراطی گری، سکولاریسم و سایر مکاتب مادیی است که در خدمت خودکامگی و استعمار است، لذا همین روز، روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری است و لذا دنیا تفاوت اینکه علم در خدمت رفاه بشر باشد یا اینکه در خدمت استکبار قرار بگیرد را مشاهده کرد.

امام جمعه خمیر خاطرنشان کرد: یک طرف با تمام امکانات نظامی و پشتیبانی آمریکایی‌ها جنایت را تا شهادت ٣٧٠٠ شهید دانش آموز و هزاران شهید دیگر فلسطینی پیش می‌برد و علنا در مقابله قطعنامه‌ای برای توقف این کشتار وتو می‌کند و البته منفور جامعه جهانی می‌شود و یک طرف با اندک ابزار در اختیار خود مقاومت می‌کند و در دفاع ازحق ملتش پایمردی می‌کند و حیثیت استکبار جهانی را می‌ریزد.

حجت‌الاسلام صالحی اظهار کرد: تمام ملت‌ها به خوبی فهمیده‌اند با وجود اسرائیل هرگز دنیا عاری از خشونت و افراطی گری نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha