شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندرخمیر گفت: نهضت سواد آموزی یکی از دستاوردهای‌ بلند انقلاب اسلامی که به تنهایی برای کارکرد موفق انقلاب نسبت به قبل از آن کافی است و لازم است از همه تلاشگران در این عرصه تقدیر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندرخمیر در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به بیانی از خطبه متقین امیرالمؤمنین(ع) درباره اوصاف پرهیزگاران، اظهار داشت: حمد و ثنای الهی دل‌های نا آرام و مضطرب را تسکین می‌دهد وآرامش باطنی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در ادامه این خطبه به عبارتی پر مغز درباره روزی اشاره شده و می‌فرماید روزی و تأمین معیشت مؤمنین بر عهده خداوند است و او راه انتقال آن را به بندگان خود به خوبی می‌داند.

خطیب جمعه خمیر با بیان اینکه تکفل و تقسیم روزی از جنبنده، بنا بر آیه ۶ سوره هود با خداست، یادآور شد: هنگامی که صراحت در ضمانت خداوند وجود دارد، معلوم می‌شود شاخص‌های جامعه متقین هم باید مطابق جلب رضایت او باشد.

خانواده‌ها در ازدواج جوانان خود به دنبال شاخص‌های معنوی و اخلاقی باشند

وی یادآور شد: طبق گزارش مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، شاخص نرخ باوری در سال ١٣۶۵ در هر خانواده ۶.۵ فرزند بوده، اما تا پایان سال گذشته این آمار به ١.۶ رسیده و این یک عدد نگران کننده است و نشان می‌دهد ایران اسلامی به عنوان ام‌القراء جهان اسلام در حوادث بزرگ آینده در بین کشورهای اسلامی پایین‌ترین نرخ باروری را دارد.

امام جمعه شهرستان خمیر ابراز داشت: خانواده‌های مؤمنین رویکردی تسهیلی نسبت به ازدواج جوانان داشته باشند و بیشتر از آنکه به نیازهای مالی دلخوش باشند، به دنبال شاخص‌های معنوی و اخلاقی در امر ازدواج باشند.

حجت الاسلام صالحی با اینکه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) قرار داریم، اظهار داشت: همه موحدین عالم، دعوتند برای بهره‌مندی و کسب روزی معرفتی و معنوی از سفره‌ای که خداوند عزیز به کرمش با وجود دختر پیغمبر برای ما گسترانده است.

وی حضرت زهرا(س) را چهره شناخته شده در عالم اسلام و غیر اسلام دانست و گفت: متفکران و اسلام شناسان اروپایی امثال هانری کربن یا لویز ماسینیون راه سعادت را در پیروی از این بانوی با عظمت می‌دانند و ایشان را وعده داده شده در تمام مکاتب و ادیان الهی بیان می‌کنند و یا در جهان اسلام از جمله دکتر عبدالمنعم حسن کتاب‌هایی مثل (بنور فاطمه اهتدیت) در شأن و منزلت اشیان می‌نویسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خمیر یادآور شد: جامعه مسلمان هویت واقعی خود را در علاقه و عشق به دختر پیامبر و فرزندان او می‌داند، وظیفه همه آحاد مردم و مسئولان است که حرمت ایشان رعایت کنند وخدای نکرده موجب انکسار عمومی نشوند.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: نهضت سواد آموزی یکی از دستاوردهای‌های بلند انقلاب اسلامی که به تنهایی برای کارکرد موفق انقلاب نسبت به قبل از آن کافی است و لازم است از همه تلاشگران در این عرصه تقدیر شود.

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: برخی از دولت‌های منطقه امنیت خیالی خود را در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌دانند که باید گفت آنها نه تنها نمی‌توانند از خود در برابر خاستگاه مسلمانان دفاع کنند، بلکه هر دولتی هم سعی در گره خوردن با این رژیم منحوس داشته باشد، محکوم به هلاکت و سرنگونی است، زیرا مرگ رژیم صهیونیستی نزدیکتر از هر زمان دیگری و آرمان اقامه نماز مسلمانان در بیت المقدس وعده تخلف ناپذیر خداوند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha