پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: برنامه‌ریزی کردیم که هر دوشنبه کسبه از اتحادیه‌های صنفی مختلف دور هم جمع بشوند و یک اتحادیه صنفی میزبان می‌شود و بقیه اتحادیه‌ها هم حضور پیدا می‌کنند و مشکلاتشان را بیان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به روز ثبت احوال، اظهار داشت: ثبت احوال و مجموعه‌هایی همچون پست بانک خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند که جای تقدیر است، که البته توجه به گسترش این خدمات و رفع مشکلات این مجموعه‌ها باید مورد توجه باشد و در کنار آن خود این مجموعه‌ها نیز دقت در خدمت رسانی را خیلی بیشتر، صادقانه‌تر و مومنانه‌تر دنبال کنند.

امام جمعه شهرکرد به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی اشاره کرد و گفت: باید از قوانین ایمنی و ایجاد استحکام‌ها و محکم سازی‌ها و هر آنچه که ما را در برابر حوادث ایمنی می‌بخشد، تبعیت کنیم و با قوانین و مسئولین همراه باشیم که این‌ها بدون شک به نفع خودمان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع)، این پیامبر را یکی از آیات بزرگ پروردگار دانست و گفت: میلاد حضرت مسیح در قرآن به گونه‌ای برجسته مورد توجه قرار گرفته است و خالقیت و قدرت پروردگار به زیبایی در این آفرینش تبیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آدم بدون پدر و مادر به دنیا می‌آید و حضرت مسیح نیز بدون پدر به دنیا می‌آید، تا همگان بدانند که درست است که باید عوامل و اسباب دست به دست هم بدهند تا موجودی به وجود بیاید، اما خداوند دست خودش را نبسته و اگر اراده کند، بدون عوامل و از راه غیر از امور طبیعی آفرینش دارد و آدم می‌آفریند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: خداوند بدون مادر حضرت عیسی را می‌آفریند، او در همان کودکی سخن می‌گوید و مادرش مریم را از اتهام‌ها تبرئه و تطهیر می‌کند و خودش را هم در همان کودکی به عنوان پیغمبر معرفی می‌کند، که این‌ها همه آیات پروردگار است و حضرت مسیح خود یکی از نشانه‌های بزرگ پروردگار متعال محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بدون تردید جهاد تبیین به معنای واقعی در مکتب حضرت زهرا(س) شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان پرچم‌دار جهاد تبیین برای همه ما درس است، که این بانوی بی‌بدیل واقعاً جهاد کرد و جان خودش را در راه تبیین حقیقت و تبیین راهی که خدا پیش پای بشر گذاشته است، فدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از همه ابزار و اقدامات برای این تبیین‌گری استفاده کرد، افزود: حضرت زهرا(س) به در خانه اصحاب می‌رفت و با تک‌تک آن‌ها حرف زد و از آن‌ها اغراق گرفت که شما غدیر را ندید؟ شما روز غدیر نبودید؟ شما دست در دست علی نگذاشتید؟ شما با علی بیعت نکردید؟ شما این همه سخنان را از پیغمبر درباره علی بن ابی طالب نشنیدید؟ و به این وسیله تبیین کردند و بعد از خطبه خواندن و از هر فرصت دیگری برای تبیین حقیقت استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) با تبیین گری خود چهره ستم‌گر و ظالم را افشا کردند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) وقتی در مسجد رفتند و آن دو نفر آمدند با حضرت زهرا حرف بزنند، حضرت از آن ها رو برگرداند و چون این رو برگرداندن، برای آن‌ها بدنامی بود، آمدند به عیادت حضرت که شاید بتوانند این بدنامی را از خودشان بردارند، اما حضرت زهرا(س) باز با آنان سخن نگفتن و از آن‌ها رو برگردانند که این ها جهاد تبیین است، چهرشان را افشا و حقایق را تبیین کردند.

امام جمعه شهرکرد یکی از علت‌های ستم به حضرت زهرا(س) را بدنام شدن آن افراد ظالم خواند و تصریح کرد: اگر این ها آمدند اینقدر به حضرت زهرا(س) ستم کردند، چون دیدند واقعا چاره‌ای ندارند جز این که از علی(ع) بیعت بگیرند، تا آبرومند شوند، بنابراین آمدند با آن وضع امیرالمومنین(ع) را به مسجد ببرند که حضرت زهرا(س) ایستاد و کمربند حضرت علی(ع) را گرفتند و آنان آن ستم‌ها و هتک حرمت‌ها را کردند و تازیانه و سیلی زدند و در خانه را آتش زدند که این‌ها همه در اثر مقاومت حضرت زهرا(س) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای تبیین حقیقت ایستادگی کرد و لذا ما امروز اگر می‌خواهیم زهرایی باشیم، باید مبین حقایق و مدافع ولایت و مدافع ارزش‌های والای دین و اسلام باشیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه معارف ویژه کسبه شهرکرد، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که هر دوشنبه کسبه از اتحادیه‌های صنفی مختلف دور هم جمع بشوند و یک اتحادیه صنفی میزبان می‌شود و بقیه اتحادیه‌ها هم حضور پیدا می‌کنند و مشکلاتشان را بیان می‌کنند.

وی هدف از طرح این موضوع در نماز جمعه را توجه دادن مسئولین به حل مشکلات کسبه دانست و گفت: اینکه من این موضوع را این جا عرض می‌کنم برای بیان این نکته است که مسئولین مربوطه هم در این جلسه حضور دارند تا مشکلات اتحادیه ها و اصناف را بشنوند، من تقاضا کردم در آن جلسه و خصوصی هم به آقایان مسئول گفته‌ام و این‌جا هم از مسئولان استانی می‌خواهم که جداً خواسته‌های کسبه را مورد توجه جدی قرار دهند، چون این اتحادیه‌ها حرف‌ها و دردودل‌ها و مشکلاتی دارند که این‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: هفته گذشته که آغازین روز جلسه بود، اتحادیه صنف نانوایان میزبان بودند و مطالبتشان را بیان کردند، مردم روی کیفیت نان حرف‌هایی دارند و باید مورد توجه قرار بگیرد و از آن طرف نانوایان روی قیمت نان حرف دارند و می‌گویند مقرون به صرفه نیست، که تقاضا کردم مسئولان بنشینند و این مشکلات را حل کنند.

وی تأکیدکرد: مسئولان باید یک راه حل‌های میانه برای برون رفت از این مشکلات را پیدا کنند که هم نانوایان بتوانند با نشاط کارشان را ادامه بدهند و هم مردم از کالای مرغوب و نان مطلوب با قیمت مناسب استفاده کنند و مشکلات برای هیچ طرفی وجود نداشته باشد، که این‌ها حتما لازمه‌اش برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و رفع موانع و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این جلسات معارفی نیز کسبه را به رعایت انصاف در کسب توصیه می‌کنیم، گفت: در این جلسات در ارتباط با چگونگی ارائه خدمت به مردم و توجه به مسئله گرانی‌ها و احیانا بعضی افرادی که خارج از اصناف اجحاف‌هایی را صورت می‌دهند، صحبت‌هایی را با کسبه خواهیم داشت، اما شرط عمل به همه این مسائل آن است که مسئولین مشکلات این قشر زحمت کش را برطرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha