جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / تودیع معارفه مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت

حوزه / فرمانده پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه همدان با بیان اینکه پادزهر جنگ رسانه‌ای دشمن در کشور، جهاد تبیین و دفاع تمام قد از اسلام و دستاوردهای انقلاب است، گفت: درست است که در حال حاضر منتقد مسئولان هستیم و نسبت به ناکارآمدی‌ها گلایه مندیم، اما همه مدافع اصل انقلاب، اسلام و ولایت بودیم، هستیم و خواهیم بود.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی، مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اینکه تشکیلاتی که در اوایل انقلاب با دستور حضرت امام(ره) آغاز به کار کردند، تأکیدی بر آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) بوده است، اظهار داشت: تشکیل بسیج عمومی و در ادامه تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی نیز در همین راستا بوده و امروز با گذشته چند دهه از این دستور، اهمیت آن به خوبی روشن شده است.

وی افزود: از پیام جداگانه‌ای که حضرت امام(ره) در رابطه با طلاب علوم دینی و دانشجویان مطرح کردند، این نکته نمایان می‌شود که از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب است و لذا طلاب علوم دینی و دانشجویان لازم است با تمام توان در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان، همچنین با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر لزوم توجه به اتحاد و یگانگی بین این دو نهاد علمی، خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب بر این اصل تأکید داشتند که چارچوب‌های اصیل اسلام ناب را این دو نهاد علمی باید در اختیار تمام اعضای بسیج قرار دهند، البته نباید از این اصل غافل شویم که بسیج منحصر به ایران اسلامی نیست و بسیجیان جهان اسلام که در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی هستند، شامل این مهم می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) نگاه ویژه‌ای نسبت به قشر طلبه و دانشجو داشتند و آنها را مخاطب خاص خود قرار دادند، یادآور شد: اینکه طلاب و دانشجویان مخاطب خاص حضرت امام(ره) بودند، یعنی وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده آنها قرار دارد.

فرمانده پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه همدان، دفاع از اسلام و انقلاب با تمام توان در حوزه و دانشگاه را از وظایف مهم بسیج طلاب و بسیج دانشجویی خواند و اظهار داشت: از جلوه‌های مهمی که امروز در بسیج طلاب و دانشجویی باید شاهدش باشیم، بحث جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

پادزهر جنگ رسانه‌ای دشمن، جهاد تبیین است

وی با بیان اینکه پادزهر جنگ رسانه‌ای دشمن در کشور، جهاد تبیین و دفاع تمام قد از اسلام و دستاوردهای انقلاب است، یادآور شد: درست است که در حال حاضر منتقد مسئولان هستیم و نسبت به ناکارآمدی‌ها گلایه مندیم، اما همه مدافع اصل انقلاب، اسلام و ولایت بودیم، هستیم و خواهیم بود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه از اصول استکبار ستیزی، شعار نه شرقی نه غربی، دفاع از ولایت و حمایت از مستضعفین جهان است، گفت: همان طور که حضرت امام(ره) نیز تأکید داشتند، از نقشه‌های اصلی دشمن، ایجاد اختلاف و دودستگی در جامعه و به بیان دیگر، ایجاد دو قطبی است، چرا که دشمن با تفرقه می‌تواند کار خودش را به پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه موفقیت جریان کفر، به علت عدم انسجام ما است، یادآور شد: اتحاد و انسجام بین حوزه و دانشگاه یک اصل مهم است و غفلت از آن جایز نیست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان، با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره)، خاطرنشان کرد: پشتوانه‌ اعتقادی و فکری بسیجیان، اصول و مبانی اسلام است و تبیین آن امروز بر عهده‌ بسیج طلاب و بسیج دانشجویی است.

وی جنگ امروز را جنگ عقیده خواند و اظهار داشت: در جنگ عقیده، باید با بهره گیری از جهاد تبیین، اسلام ناب محمدی را در مقابل اسلام سکولار، اسلام اومانیستی، اسلام غرب‌گرایی، اسلام آمریکایی و اسلام متحجر معرفی کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه همدان، با بیان اینکه بسیج دارای مسئولیتی جهانی است و باید نگاهش جهانی باشد، گفت: امروز به برکت تفکر حضرت امام(ره) و تفکر بسیجی، در یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین هسته‌های مقاومت شکل گرفته است.

بحث امید آفرینی و ترویج نگاه خوشبینانه نسبت به آینده از برنامه‌های بسیج اساتید حوزه علمیه است

وی به تشریح برنامه‌های طراحی شده در بسیج اساتید پرداخت و یادآور شد: در برنامه‌هایی پیش رو بحث امید آفرینی و ترویج نگاه خوشبینانه نسبت به آینده در مقابل جریان تحریف و امیدسوز در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام یوسفی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مهم‌ترین ویژگی ایران دوستان، امید آفرینی است، خاطرنشان کرد: بحث ترویج معنویت و اخلاق مداری از موضوعاتی است که باید در دستور کار حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حوزه به عنوان نهادی که باید اخلاق را در جامعه نهادینه سازی کند، از تمام نهادها و قوا مطالبه‌ خدمت، پاسخگویی و خدمتگزاری به مردم را خواهد داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha