چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌ بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با اشاره به گلایه مردم از وجود گرانی‌های کاذب، گفت: گرانی کاذب یعنی گرانی که از عرصه ذات اقتصاد تولید نمی‌شود، بلکه به سبب سودجویی، افزایش ثروت از سوی گروهی اندک ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در جمع نمازگزاران شهر بوشهر با اشاره به گلایه مردم از وجود گرانی‌های کاذب، اظهار داشت: گرانی کاذب یعنی گرانی که از عرصه ذات اقتصاد تولید نمی‌شود، بلکه به سبب سودجویی، افزایش ثروت از سوی گروهی اندک ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه گرانی کاذب به نظام و هندسه اقتصادی کشور لطمه وارد می‌کند افزود: این‌ گرانی‌های کاذب سبب تخریب جدی وضعیت معیشت مردم می‌شود که در این راستا مردم از مسئولان انتظار دارند همانگونه که در دفاع مقدس با جان در مقابل تهاجم نظامی و سخت دشمنان ایستادیم در مقابل تهاجم اقتصادی آنها بایستیم و مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه کالا نباید به صورت دلالی باشد، ادامه داد: مردم توقع دارند با افرادی که گرانی کالا و خدمات ایجاد می‌کنند برخورد قاطع و بازدارنده شود همچنین عرضه کالا نباید به صورتی باشد که سیستم دلالی محصولات از کشاورزان به قیمت ارزان بخرد و چند برابر به مردم بفروشد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری به قیمت صیفی جات و میوه‌ها در مزارع اشاره کرد و گفت: اکنون قیمت برخی از صیفی‌جات و میوه‌ها در مزارع پایین است، این محصولات وقتی وارد عرصه فروش به مردم می‌رسد قیمت آن چند برابر افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت به سبب وجود دلالان و واسطه‌گری است.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره هنری بسیج در استان بوشهر، عنوان کرد: سازمان بسیج هنرمندان کشور در خط مقاومت هنری توانست در مقابل تهاجم هنری دشمنان کارهای خوب و درخور تحسین انجام دهد و در این راستا از برگزار کنندگان جشنواره هنری بسیج در استان بوشهر قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha