یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: هتاکی دشمنان اسلام نسبت به قرآن نشانه استیصال و ناامیدی آنها از اتحاد مذاهب اسلامی است و تمام امید خود را برای شکستن قدرت جهانی قرآن بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: در نهضت بزرگ عاشورای حسینی باید به دنبال یک حقیقت مهم باشیم و آن علل ماندگاری و حیات فزاینده این نهضت است.

وی افزود: اگر آن درس بزرگی که در انقلاب سید الشهدا(ع) وجود دارد را فرا برگیریم، قطعا در تمام ابتلائات فردی و اجتماعی مایه نجات ما و تمام بشریت خواهد بود.

امام جمعه خمیر بیان کرد: علل مختلفی باعث جاودانگی و پویایی پیام عاشورا است، از جمله اراده خدا، عمل صالح، رهبری الهی، حق محوری، یاران وفادار و صادقی که ذوب در ولایت ولی خدا شدند و شاید مهمتر از همه آنها، جهاد تبیینی بود که حضرات زین العابدین(ع) و زینب کبری(س) انجام دادند.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: در جهاد تبیین باید عرصه را شناخت چرا که محتوای تبیین تنها کافی نیست، بلکه طریقه ارائه آن گفتار نیک نیز مهم است، کما اینکه خطبه اهل بیت(ع) در کوفه با خطبه ایشان در شام تفاوت‌هایی دارد.

وی در بخش دیگر به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: نماز جمعه یک میعادگاه برای اجتماع مومنان به وعده خداست و کارکرد معنوی آن را باید در محکم کردن اعتقادات عامه مردم نسبت به دین و قرآن یافت.

نماز جمعه، مأمن مردم و وام دار هیچ گروه و یا حزب سیاسی نیست

امام جمعه بندر خمیر یادآور شد: هنر نماز جمعه این است که مردم و مسئولان را در یک صف قرار می‌دهد و حلقه وصل ملت و حاکمیت است.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: نماز جمعه جایی است که فردیت حتی از امام جمعه پذیرفته نیست و همه خود را ملزم به رعایت مصلحت اسلامی جمعی می‌کند.

وی ادامه داد: البته گاهی به من می‌گویند چرا برخی مسئولان در نماز جمعه دیده نشدند که من می‌گویم آن عزیزی که ضرورتی بر این امر برای خود نمی‌داند را باید به گونه‌ای دیگر توجیه کرد و اولا عقاید ابتدایی او را اصلاح کرد.

امام جمعه بندر خمیر ابراز کرد: توهین آن فرد هتاک به قرآن کریم را باید در پازل دشمنی استکبار با اسلام دانست و البته این گونه رفتارها نشانگر زبونی و استیصال دنیای بی‌اخلاق غرب در مقابل معارف تمدن ساز قرآن دانست.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: دشمنان ما با این گونه رفتارهای سخیف این پیام را به جهان القاء می‌کنند که از شکستن اتحاد مذاهب اسلامی نا امید شدند و امید به شکستن وحدت موحدان در نظم نوین جهانی بسته‌اند که به‌اذن الله رسوا خواهند شد و تیر آنها به سنگ خواهد خورد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha