شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت کاشان؛

حوزه / امام جمعه موقت کاشان گفت: تنها چیزی که می‌تواند ما را در برابر جنگ ترکیبی دشمن به سر منزل مقصود و پیروزی برساند، ایمان به خداوند متعال، صبر انقلابی و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و با ابراز تأسف از اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم، اظهار داشت: مردم ایران، خصوصاً نمازگزاران جمعه کاشان، ضمن محکومیت شدید، نفرت و انزجار خود را از این اقدام هنجار شکنانه با صدای رسا اعلام می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان، ضمن تشریح وقایع و حماسه تاسوعا و عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: به دلیل ترس دشمن از تأثیر شهادت امام حسین(ع) و یاران حضرت بعداز عاشورا، با ترفندهای مختلف تبلیغات گسترده‌ای را برای از بین بردن اهمیت این حماسه عظیم شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، افزود: با گذشت ده‌ها قرن از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و علیرغم فراکنی‌های دشمنان علیه اسلام به دلیل ترس از گسترش انقلاب اسلامی ایران در دنیا که برگرفته از نهضت عاشورا است، اما مردم حضوری گسترده در سالروز شهادت آن حضرت در ایام محرم و صفر دارند.

امام جمعه موقت کاشان، بر افراشته شدن پرچم امام حسین(ع) را موجب عزت اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی دانست و گفت: امام راحل با همراهی مردم و دست خالی با الگوبرداری از نهضت امام حسین(ع) بر علیه ظلم و ستم و دشمنان دین قیام کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مهمترین پیام مکتب امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مهمترین هدف امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دفاع از دین اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع)، برپایی حکومت اسلامی و کوتاه نمودن دست مستکبرین جهان بود.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه دشمنان تمام توان خودشان را برای کم رنگ جلوه دادن عزاداری‌های امام حسین(ع) به‌کارگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در جنگ هشت ساله در برابر دشمن ضد دین و تا بُن دندان مسلح با تأسی از مکتب امام حسین(ع) پیروز شدند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی تبار، با بیان اینکه ایران اسلامی امروز هم در برابر یک جنگ نابرابر ترکیبی دشمن قرار دارد، گفت: امروز در برابر جنگ ترکیبی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، خانوادگی، سیاسی، تبلیغی، اقتصادی و نظامی دشمن قرار داریم، لذا برای مقابله با این جنگ‌های دشمن باید متوسل به عاشورا شویم.

امام جمعه موقت کاشان، ایمان و معرفت توحیدی پروردگار عالم را مهمترین خمیر مایه امام حسین(ع) در عاشورا دانست و یادآور شد: امام حسین(ع) برای ارتباط با خداوند متعال در شب عاشورا، فرمود امشب را به من فرصت بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، بر لزوم بالا بردن معنویت و ایمان به خدا برای مبارزه با دشمن تأکید کرد و خطاب به جوانان یادآور شد: تنها چیزی که می‌تواند ما را در برابر جنگ ترکیبی دشمن به سر منزل مقصود و پیروزی برساند، ایمان به خداوند متعال، صبر انقلابی و بصیرت است.

امام جمعه موقت کاشان، با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها در بازار، خاطرنشان کرد: گاهی از اوقات به خاطر مشکلات نمی‌توانیم جلوتر را ببینیم، اما لازم است تا نگاه وسیعی به اردوگاه به‌هم ریخته دشمن هم داشته باشیم که دارد مرگ خودش را با چشم خودش می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، با بیان اینکه گزینه‌های نظامی دشمن زیر میز هم دیگر نیست، گفت: به خاطر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران دشمن دیگر جرأت کوچکترین حمله نظامی علیه ما را ندارد.

امام جمعه موقت کاشان، ارتباط عربستان با ایران را بزرگترین پُتک بر سر آمریکایی‌ها دانست و اظهار کرد: گرچه مشکلاتی داریم ولی باید بدانیم که دولت به دنبال تقویت زیربناهای علمی و اقتصادی و ارتباط با کشورهای دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، خواستار برخورد با فرهنگ بدحجابی غرب در کشورمان شد و گفت: از مسئولان می‌خواهیم با مدیریت صحیح، به صورت قاطع با بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه برخورد نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha