شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسن طاهری

حوزه / امام جمعه موقت همدان، گفت: متاسفانه شرایط برای مستاجران بسیار سخت شده و در این بین هم صاحبخانه‌ها و هم مسئولان باید نسبت به این وضعیت دغدغه‌مند رفتار کنند و هوای مستأجران را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: کربلا را باید مسئله تقابل جریان حق و باطل دانست، موضوعی که از روز اول خلقت وجود داشته و تا امروز نیز استمرار دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در طرف جبهه حق باشیم و فریب کثرت جریان باطل را نخوریم، گفت: در اردوگاه امام حسین(ع) در کربلا تبعیض وجود نداشت، حضرت شهدای کربلا را رفیع‌تر از همه شهدا می‌دانست و فرقی بین برادر و بَردگان قائل نبودند، تا جایی که در روز عاشورا از بین هشت نفری از شهدا که حضرت بر سر آنها رفتند، دو نفر بَرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزا برای امام حسین(ع)، یادآور شد: اگر می‌خواهیم در شب اول قبر اهل بیت(ع) دست ما را بگیرند، تنها شرط آن خالص بودن و متین بودن است.

وی افزود: نباید از عزاداری‌ها غافل شویم، چرا که در هر لحظه از این مراسم‌ها ممکن است یک نفر دگرگون شود و شامل شفاعت حضرت شود.

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه بسیاری از دشمنان تلاش کردند تا نامی از اهل بیت(ع) و امام حسین نباشد، اما همه آنها آرزویشان را به گور بردند، اظهار کرد: باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم و بدانم که تقوا و متقی بودن، زمینه‌ساز نزدیکی به امام حسین(ع) است.

وی خواستار توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را هنرمندانه انجام داد و نسبت به انجام آن حساس بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تصریح کرد: در شرایط امروز باید به تقوا بیش از پیش توجه کرد، که یکی از راه‌های نزدیک شدن به خدا و اهل بیت(ع) نیز همین است.

وی با بیان اینکه مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: دولتمردان برای حل مشکلات مردم به‌خصوص در بخش اقتصادی و تأمین مسکن چاره جدی اندیشه کنند.

امام جمعه موقت همدان، با اشاره به فصل جابه‌جایی‌ها و گرانی مسکن در شهر همدان، گفت: متاسفانه شرایط برای مستاجران بسیار سخت شده و در این بین هم صاحبخانه‌ها و هم مسئولان باید نسبت به این وضعیت دغدغه‌مند رفتار کنند و هوای مستأجران را داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha