سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1101255
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
رضایی کوپی

حوزه/ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های جذب سرمایه گذار ایجاد زیرساخت‌های شهرستان است که بحمدالله این کار را تاکنون به نحو مطلوبی انجام داده‌ایم، بدین صورت با معافیت‌هایی که برای منطقه ویژه کسب کرده‌ایم، زمین‌ها را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم و در واقع امکانات مؤثری برای آن تعریف شده تا شاهد ارتقای بخش اقتصادی در شهرستان باشیم.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، فعالیت‌هایی که در راستای شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های موجود، در عرصه اقتصاد و اشتغالزایی است از این رو در راستای اشتغالزایی فعالیت‌های مطلوبی در شهرستان جهرم انجام شده است.

وی در ادامه تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی را یکی از فعالیت‌های مهم در سطح شهرستان برشمرد و گفت: سعی شده در بخش کشاورزی که عمده امرار و معاش مردم شهرستان در این بخش است، با یک نگاه علمی تغییر الگوی کشت را حاکم کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین به‌دنبال این هستیم که یک باغ به عنوان نمونه به عنوان بافت نخل تجاری با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان که بتواند با مصرف کم آب خرمای آن با قیمت ۲۰ برابر به فروش برسد را احداث کنیم که پس از احداث این باغ پاجوش‌های آن را به سایر باغات انتقال خواهیم داد تا خرمای تجاری را جایگزین خرمای کنونی جهرم کنیم تا با قیمت ۲۰ برابر به فرورش برسد.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم بخش بسته بندی و صادرات را به خوبی انجام دهیم، این بخش می‌تواند کمک کند تا هم دامنه زمان نگهداری را افزایش دهیم هم بتوانیم مستقیما به کشورهای دیگر مرکبات و خرما را صادر کنیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی منظقه ویژه اقتصادی را یکی دیگر از فعالیت‌ها در این منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جذب سرمایه گذار ایجاد زیرساخت‌های شهرستان است که بحمدالله این کار را تاکنون به نحو مطلوبی انجام داده‌ایم، بدین صورت با معافیت‌هایی که برای منطقه ویژه کسب کرده‌ایم، زمین‌ها را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم و در واقع امکانات موثری برای آن تعریف شده تا شاهد ارتقای بخش اقتصادی در شهرستان باشیم.

وی افزود: توسعه فرودگاه، راه آهن و بزرگ راه‌ها می‌تواند کمک اساسی به اشتغال زایی و سرمایه گذاری در سطح شهرستان داشته باشد.

رضایی کوچی، فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه جهرم قطب پزشکی در جنوب کشور است، گفت: جهرم در سرانه تخت بیمارستانی پس از سمنان قرار دارد ولذا شاهد آمدن بخش عظیمی از بیماران از استان‌های جنوبی به جهرم هستیم که با زیر ساخت‌هایی که برای جهرم آماده شده، این منطقه می‌تواند در آینده به عنوان منطقه مهم در گردش اقتصادی استان نقش آفرینی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضوع گرانی و افزایش قیمت اقلام ضروری مردم، خاطرنشان کرد: قانونی نبوده که مجلس در این خصوص به دولت نداده باشد و جاهایی ایراد به دستگاه‌های دولتی وجود دارد که به لحاظ عدم کنترل نظارت بر نیازها و اقلام ضروری مردم، ایرادی بر حوزه اقتصادی دولت مطرح است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    14 0
    چه ربطی به حوزه داشت؟؟؟