دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمودی امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان بار دیگر به مشکل مردم شهر بنک و برخی محله های کنگان از جمله گوده در خصوص آب شرب اشاره کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر مشکل آب شرب شهرستان کنگان را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کنگان با تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: عاشورا فرصتی طلایی برای جهاد تبیین است، چرا که قیام حسینی یک قیام سیاسی بود.

امام جمعه کنگان افزود: جهاد تبیین آغازگر همه جهادهاست و با جهاد تبیین است که جهاد خدمت رسانی، جهاد اقتصادی و جهاد با جبهه کفر فعلیت می یابد.

خطیب جمعه کنگان با مرور قیام حسینی بیان کرد: مظلومیت امام تنها به نحوه شهادت نبود بلکه مظلومیت بالاتر این بود که مردم امام زمان خود را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام محمودی جذب مردم در طول نهضت را یکی دیگر از نکات مهم قیام حسینی دانست و در ادامه با عنوان اینکه شکرگزاری یکی دیگر از درس های امام بود، به جنبه معنوی و ایثار قیام حسینی پرداخت و بیان داشت: عاشورا تجلی حماسه و عرفان بود.

وی عاشورا را روز درس گرفتن از سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به ویژه ابالفضل العباس (ع) دانست و با بیان برخی شاخصه های علمدار کربلا از جمله وفاداری و شهادت طلبی، بر لزوم حفظ و صیانت از حکومت شیعی تاکید و اظهار کرد: حتی اگر برخی جاها کمبود باشد بایستی قدر حکومت شیعی و ولایی را دانست.

امام جمعه کنگان گفت: حسینی بودن امروز یعنی تلاش کردن و صبر در برابر ناملایمات و ایستادن با عزت و حکمت و مصلحت در برابر دشمن است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تقارن عاشورا با روز جمعه و ایام سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی گفت: در حدیثی قدسی وجود باری تعالی خطاب به موسی نبی دو خصلت از ده خصلت برتری امت پیامبر مکرم اسلام بر سایر امم را جمعه و عاشورا بیان می فرماید.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و اقامه فریضه وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه، سنگر مقدس نماز جمعه به نقطه قوتی برای نظام دینی و خاری در چشمان دشمن مبدل شده است.

خطیب جمعه کنگان در ادامه به طرح ملی نهضت مسکن و طرح جوانی جمعیت اشاره و ضمن تشکر از اقدام دولت انقلابی گفت: انتظار می رود دولت مردمی در شهرستان کنگان تسهیلات بیشتر و مناسبی برای اجرای این دو طرح مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام محمودی در پایان بار دیگر به مشکل مردم شهر بنک و برخی محله های کنگان از جمله گوده در خصوص آب شرب اشاره و بیان داشت: مسئولان و متولیان امر مشکل آب شرب شهرستان کنگان را رفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha