سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: تقارن اقامه نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا در ایام محرم امسال، جزو افتخارات امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه نماز جمعه عاشورایی تبریز، با اشاره به تقارن اقامه نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا در ایام محرم امسال، اظهار داشت: نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: در حدیث قدسی، خداوند متعال ۱۰ مورد را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان کرده که در بین آن‌ها دو مورد، نماز جمعه و عاشورا معرفی شده است.

وی یادآور شد: در سال جدید قمری، دو عنوان نماز جمعه و عاشورا، تقارن زمانی پیدا کرده‌اند و توجه به این نکته و تلاقی دو ایام الله خالی از لطف نیست، چرا که در روایات، هم روز جمعه و هم روز عاشورا از روزهایی معرفی شده که ظهور امام زمان(عج)، در آن روزها روی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: تقارن زمانی این دو عامل برتری امت اسلام با ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران و روز نماز جمعه موهبت دیگری است و امیدواریم از فضایل نماز جمعه که یک موهبت عظیم الهی و مورد تأکید قرآن مجید بوده و بنایش توسط امام راحل پایه گذاری شده و از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید است، بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به حضور خیل عظیمی از مردم تبریز در نماز جمعه عاشورایی تبریز، گفت: به مردم قهرمان تبریز و آذربایجان تبریک می‌گویم، با این‌که اجازه دادیم تا اقامه نماز هیئت‌های عزاداری در مقابل مساجد شهر برپا شود، اما امروز مصلی تبریز، مملو از عزاداران اباعبدالله(ع) بوده و امروز روز اباعبدالله حسین(ع) است.

امام جمعه تبریز در ادامه نیز با اشاره به مصادیق و شرایط امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یک آمر به معروف باید ابتدا از خود شروع کند و بر خود امر به معروف داشته باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با نرم خویی انجام گیرد و امر به معروف به معنای "دعوا کردن" نیست، اظهار کرد: آمر به معروف نباید در مقابل مردم باشد بلکه باید در کنار مردم باشد و گرنه اقدام او کارساز نخواهد بود و حتی نتیجه عکس خواهد داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha