شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عزاداری محرم

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان اعلام کرد: حدود ۲ هزار مبلغ طرح امین، ۶۳۰ مبلغ طرح هجرت، بیش از ۳۰۰ مبلغ بینات و ۱۰۰ مبلغ طرح نسیم رحمت در طرح‌های تبلیغی مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام علی مرشدیان معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز اظهار داشت: استان خوزستان به صورت جدی و با برنامه در همه طرح‌های تبلیغی وارد شده و مشغول فعالیت است.

وی درباره تعداد مبلغین استان خوزستان در قالب طرح‌های تبلیغی مدیریت حوزه استان، اعلام: حدود دو هزار مبلغ طرح امین، ۶۳۰ مبلغ طرح هجرت، بیش از ۳۰۰ مبلغ بینات، ۱۰۰ نفر مبلغ طرح نسیم رحمت، در طرح‌های تبلیغی مشغول به فعالیت هستند، همچنین تولیت بیش از ۳۰ مدرسه امین با مشارکت آموزش وپرورش استان نیز از فعالیت‌های این معاونت می‌باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان افزود: استان خوزستان با توجه به جمعیت، وسعت سرزمینی، ظرفیت طلاب مستعد و توانا در بسیاری از زمینه‌ها و همچنین تعدد مشکلات و معضلات فرهنگی اعتقادی، نیازمند آمایشی تبلیغی فرهنگی است تا بتوان فعالیت‌های تبلیغی حوزه علمیه را بهتر مدیریت کنند و سطح اثرگذاری را با توجه به نیاز هر شهر و منطقه و ظرفیت موجود انسانی، افزایش دهند.

حجت الاسلام مرشدیان ادامه داد: این فرآیند به‌صورت جدی در حال انجام بوده و تا به‌حال بیش از ۱۵۰۰ هدایت تبلیغی در زمینه‌های مختلف قرآنی، فرقه‌ای، پژوهشی صورت گرفته و استعدادهای باورنکردنی‌ شناسایی شده که در صدد برنامه‌ریزی جهت استفاده هدفمند از این ظرفیت و نعمت موجود در استان هستیم تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

فعالیت تبلیغی بیش از ۳ هزار روحانی در خوزستان

وی با اشاره به برگزاری نشست با مدیران مدارس علمیه و تبیین و تشریح اهمیت طرح‌های تبلیغی، بیان کرد: در مدارس علمیه رابطین معاونت تبلیغ حوزه علمیه، با هماهنگی کامل با مدیران مدارس سطح استان انتخاب شدند و از این جهت با افزایش نقش مدیران مدارس، امکان ارتباط و هماهنگی بیشتر مبلغین ایجاد شده و این به معنای ایجاد ساختار جدید مدیریتی برای بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های مربوط به حوزه و طلاب جهت تبلیغ می‌باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در موضوع حضور مبلغین در زندان‌های استان خوزستان نیز خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان زندان‌های استان خوزستان منعقد گردیده که برخی مبلغین توانمند در قالب طرح‌های تبلیغی می‌توانند به تبلیغ در این مکان‌ها مشغول شده و عنوان مشاور و فعال تبلیغی در زندان را داشته باشند، خوشبختانه تعداد قابل توجهی از مبلغین از این طرح استقبال کرده‌اند.

حجت الاسلام مرشدیان با بیان اینکه طرح‌ها و ایده‌های دیگری در این زمینه در حال برنامه ریزی و بررسی هستند که در آینده به آنها اشاره خواهد شد، اظهار کرد: در راستای وظایف معاونت تبلیغ، سند چشم اندازی در حال تهیه و تدوین است تا بتوانیم تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس این سند، برنامه ریزی و اجرایی کنیم و امیدواریم با عنایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، طی ۵ سال آینده به تمامی اهداف مورد نظر دست پیدا کرده و ماموریت‌های مشخص شده را با موفقیت به سرانجام برسانیم و در عرصه تبلیغ و ساخت فرهنگ ناب اسلامی، شاهد تغییرات مثبت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha