یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ص

حوزه / امام جمعه بادرود به نقش مهم دستگاه‌های مختلف فرهنگی در حوزه‌ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های عریض و طویل در انجام وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب کوتاهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادورد در مصلای این شهر، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامی داشت سالگرد قیام مردم‌ ایران علیه دیکتاتوری پهلوی در حمایت از صدارت مصدق به رهبری آیت الله کاشانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تمجید از شخصیت آیت الله کاشانی می‌فرمایند، وقتی آیت الله کاشانی از تبعید به تهران بازگشت، امواج احساسات و ارادت مردم نسبت به این روحانی مجاهد و مبارز چنان طوفانی به پا کرد که همه دشمنان را پس زد و انگلیسی‌ها و دیگران حساب کار خود را کردند و فهمیدند با مبارزه با این عالم و روحانی به جایی نخواهد رسید.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه دشمن وقتی فهمید راز پیروزی ملت ایران پیروی از روحانیون است درصدد برآمد تا سیاسیون و سردمداران دولتی را از روحانیت و دین جدا کند، گفت : مرحوم آیت الله کاشانی چند روز قبل از ماجرای ۲۸ مرداد به مصدق نامه نوشت که می‌ترسم با این وضعی که دارید علیه شما کودتا کنند و مشکلی به وجود آورند که دکتر مصدق در جواب نامه نوشت من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم و لذا اشتباه مصدق از همین جا آغاز شد و در نهایت دولت مصدق از پا درآمد.

حجت الاسلام قاسمی، تصریح کرد: با درس گرفتن از ماجرای مصدق یاد می‌گیریم هیچگاه نباید از روحانیت خاصه از مقام شامخ ولایت فقیه فاصله بگیریم که جدا شدن از ولایت فقیه یعنی افتادن در قعر جهنم و امام بزرگوار به ما آموخت که باید همواره پشتیبان ولایت فقیه و در خط ولایت فقیه حرکت کنیم که رمز پیروزی ما نیز در خط ولایت فقیه است.

امام جمعه بادرود، ضمن گرامی داشت سالروز تأسیس شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان در قانون‌گذاری و نظارت بر انتخابات پرونده بسیار درخشانی دارد، یادآور شد: این شورا رویکرد دلسوزانه نسبت به اسلام، انقلاب اسلامی، مصالح کشور و مردم دارد و امانت‌دار خوبی برای نظام، انقلاب اسلامی، امام(ره) و خون شهدا بوده است و از هیچ توطئه‌ای هراس ندارد.

حجت الاسلام قاسمی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، مباحث مهمی از قبیل خانواده، غیرت مردان، نجابت، عفاف و حجاب زنان مسلمان را مورد هدف قرار داده‌ است.

امام جمعه بادرود به نقش مهم دستگاه‌های مختلف فرهنگی در حوزه‌ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های عریض و طویل در انجام وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف کوتاهی می‌کنند.

حجت الاسلام قاسمی، یادآور شد: ایستادن پای حوزه عفاف و حجاب هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت که باید مردم انقلابی و مسلمان و معتقد به حجاب و عفاف با تمام وجود پای این هزینه‌ها بایستیم تا این ناهنجاری‌ها به حول و قوه الهی مدیریت و مهار شود.

امام جمعه بادرود، به نگرانی مقام معظم رهبری پیرامون مسئله تبلیغ در دیدار با حوزویان اشاره کرد و گفت: بهترین زمان برای تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع)، ایام ماه محرم، خصوصا دهه اول محرم در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه معارف اسلامی و قرآنی و مکتب امام حسین(ع) باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود، اظهار کرد: همانطور که سردار دل‌ها شهید سلیمانی می‌فرمود که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم و در مکتب امام حسین(ع) باید فرهنگ امام را زنده کنیم، ما نیز باید فرهنگ حاکمیت ارزش‌های دینی و اسلامی را در راستای احیای امربه معروف ونهی ازمنکر زنده کنیم.

امام جمعه بادرود، برلزوم برنامه‌ریزی هیئت‌های مذهبی در باشکوه برگزار نمودن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کرد و گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا تمام هیئات مذهبی به گونه‌ای مراسم عزاداری و سینه زنی را برگزار کنند که با نماز جماعت به پایان برسد.

حجت الاسلام قاسمی، خدمت به مردم را از جمله نعمت‌های الهی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان خدمت به انقلاب و مردم انقلابی و شهید داده را باید برای خودشان افتخار بدانند.

امام جمعه بادرود، ضمن قدردانی از مدیر کل راه و ترابری استان اصفهان و مسئول راه و شهرسازی شهرستان نطنز به‌ویژه نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی به جهت آسفالت بخشی از بلوار امامزاده آقای علی عباس (ع)، اظهار کرد: امیدواریم آسفالت بخش دیگر این بلوار هرچه زودتر انجام شود.

حجت الاسلام قاسمی، با ابراز تأسف از اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کرد: مردم ایران، خصوصاً نمازگزاران جمعه بادرود ضمن محکومیت شدید، نفرت و انزجار خود را از این اقدام هنجار شکنانه با صدای رسا اعلام می‌کنند.

امام جمعه بادرود بیان کرد: هشدار می‌دهیم که تداوم این اقدام تحت عنوان پوشش آزادی بیان، توهین آشکار به جمیع مسلمانان و با هدف اسلام ستیزی و ترویج فرهنگ افراطی گری صورت می‌گیرد و می‌گوییم سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و باید با جدیت تمام در برابر دولت سوئد که اجازه فعالیت به این اراذل اوباش را می‌دهد برخورد جدی بشود و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha