شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر نماز جمعه 30 اردیبهشت  شهرستان بندر خمیر

حوزه/ امام جمعه شهرستان بندر خمیر با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی، خانواده مهم‌ترین و موثرترین وظیفه را برعهده دارد، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، اندیشمندان و روحانیت رسالت مهمی در شرایط فعلی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: انسان در زندگی خود چه فردی و چه اجتماعی، به سلسله هدف‌هایی اعم از مادی و معنوی نیاز دارد.

وی افزود: انسان در زیست اجتماعی نیازمند، همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های فکری و اندیشه‌ای است.

خطیب جمعه خمیر گفت: برای جامعه‌ای که اهداف و آرمان‌های معنوی و غیر مادی مثل عدالت خواهی، آزادی، حفظ کرامت‌های انسانی، سلطه پذیر نبودن وجود داشته باشد، نیازمند طرح و نقشه راه، شناخت میدان و تأمین لوازم و اسباب فکری و انسانی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه ما از اسلام دفاع می‌کنیم، زیرا مزیت بزرگ او جامعیت است، افزود: نگاه عمیق و بلند اسلام به نیازهای فردی و اجتماعی افراد به وضوح وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان ایران از آن جهت که آرمان بلندی یعنی زیست بر مدار احکام اسلام را پیش روی خود قرار دادند، در سال ۵٧ مجسمه طاغوت را شکستند و انقلاب اسلامی را شکل دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر خمیر ادامه داد: بنده توصیه می‌کنم جوانان و نوجوانان عزیز برای اینکه دستاورد جمهوری اسلامی را بهتر ببینند، تاریخ ۵٠ ساله منتهی به انقلاب ۵٧ را مطالعه کنند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: حوادث هولناک و شرم آوری که مردم آن دوره در رژیم پهلوی همانند کشتن شعرا و روشنفکران، ادیبان، روحانیون مخالف با فعالیت‌های ضد انسانی و بسیاری از نویسندگان توسط رضا شاه پهلوی، به چشم خود دیدند، نمونه‌ای از دیکتاتوری و استبداد حکومت است که باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی عنوان کرد: حوادث اخیر شباهت‌های زیادی به وقایع دهه ۶٠ دارد که در آن دوره ١٧٠٠٠ هزار شهید ترور را روی دست ملت قهرمان ایران گذاشت، اما تفاوت بزرگ آن، پشتیبانی رسانه‌ای و روایت کذب فضای مجازی و رسانه‌ای دشمن در اشتباه جلوه نمودن وقایع است.

امام جمعه خمیر با بیان اینکه دشمن بر روی قشر جوان و نوجوان تمرکز کرده است، تأکید کرد: دشمن برای اثرگذاری در این جبهه برنامه ریزی کرده است و برای آینده کشور و انقلاب دندان طمع خود را تیز و با سرمایه گذاری سعی در انحراف جامعه و ایجاد چالش برای ایران قوی دارد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه در این جنگ ترکیبی، خانواده مهم‌ترین و موثرترین وظیفه را برعهده دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، اندیشمندان و روحانیت رسالت مهمی در شرایط فعلی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته اینکه دشمن با انداختن عمامه از سر یک طلبه سعی می‌کند عرصه را برای حضور روحانیت در اجتماع ناامن کند، نشانه آن است که قدرت و اثرگذاری عمامه و عمامه به سر را می‌داند، اما نمی‌داند که طلبه و روحانی خود را فدایی ملت و انقلاب می‌داند و هرجا نیاز به حضور او باشد بدون هیچ گونه ترسی ورود خواهد کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha