جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خمیر

حجت الاسلام صالحی، وحدت را مانور قدرت انقلاب و به نمایش گذاشتن اخوت اسلامی دانست و بر ضرورت تقویت انسجام امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر در خطبه های نماز جمعه امروز ۱۵مهرماه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم پیامبر اعظم(ص) به دلیل متخلق بودن به خلق عظیم آیینه مکارم اخلاقی برای تمام انسان هاست.

وی بیان کرد: حضرت رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای انسان هاست، زیرا که هرچه فرموده، عمل کرده و برآنچه دستور می‌دهد یا از آنچه نهی می‌نماید به دستور و اذن الهی است.

خطیب جمعه بندر خمیر ادامه داد: بزرگ ترین علت مباهات خدای رحمان نسبت به جامعه مسلمین و پیروان حضرت رسول الله(ص) این است که ویژگی امت بودن دارند و نه دولت و نه حزب و یا شقوق دیگر که اساس نیستند، بنابراین زیر یک لواء بودن جامعه مسلمانان را باید ذخیره مهم و عامل استحکام قدرت اسلام دانست.

صالحی اضافه کرد: وحدت و هم گرایی استراتژی همیشگی قرآن و مهم ترین سبب اظهار قدرت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در تمام ادوار بشریت معاندین و مخالفین ندای حق و حقیقت یکی از حربه های دائمی خود را در تفرقه افکنی و ایجاد انشقاق بین موحدین و مسلمین دانسته اند.

امام جمعه خمیر ادامه به سالروز ازدواج پیامبراکرم(ص) با حضرت خدیجه اشاره کردو گفت: بدون شک یکی از نمونه های عینی برای الگو گیری زندگی مجاهدانه و البته همراه با عاطفه و عشق حضرت رسول(ع) معرفی کرد. در این زندگی آنچه از همه ویژگی ها برجسته تر است پافشاری هردو بزرگوار برای تحقق اراده خداوند و آنچه مطلوب حضرت حق است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر خمیر خاطرنشان کرد: ١۵ مهرماه روز روستا و عشایر است، این روز به همه روستائیان مهربان تبریک عرض میکنم، قطعا رسیدگی به روستاهای شهرستان باید در اولویت قرار بگیرد.

صالحی افزود: نکته قابل تأملی که در اظهارات عمده روستائیان وجود دارد مجاورت بی بهره از حضور پر دردسر معادن است که ضرورت دارد مسئولان امر این مهم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور عشایر در منطقه باید با کمال تأسف بگویم که هیچ انگیزه و اراده ای برای سامان دادن به وضع این عزیزان در شهرستان وجود ندارد.

امام جمعه بندر خمیر حوادث روزهای اخیر را نمونه بارزی از جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: با هوشمندی و بصیرت مردم در عدم همراهی با آشوب گران و همچنین جان فشانی نیروهای فراجا و امنیتی و بسیجیان مخلص که در کف خیابان حاضر بودند این فتنه دشمن نیز به ثمر ننشست .

صالحی عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، هدف دشمن ایران قوی است و از آنجا که می‌داند مهمترین داشته جمهوری اسلامی ایران مردم غیور و بصیر آن هستند سعی در ایجاد فاصله بین ملت و ارکان نظام دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha