شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه / حجت‌الاسلام صالحی گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی بی توجهی به امیال منطقی و فطری مردم و غارت اموال و منابع کشورها مثل کاری که با عراق و افغانستان کردند و امروز در شمال سوریه انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی های اهل تقوا این است که اشتیاق به وصال خدا مشهود است و هیچ مانعی توانایی انصراف و انحراف آنان را ندارد لذا در دایره محبت خدای رحمان هستند.

وی افزود: برای رسیدن به این مقام از آمادگی باطن برای پذیرش شیرینی محبت، نیاز به لوازم و هم پاک سازی درون از تعلقات و زنگارهای نفسانی است که محبت سید الشهدا(ع) سریع ترین و قدرتمندترین راه است.

خطیب جمعه خمیر با اشاره به ١۴ مرداد سالروز تصویب حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است، بیان کرد : حقوق بشر اسلامی یعنی دفاع از مظلوم، دفاع از حاکمیتی که مطالبه و خواست مردم است، یعنی مقابله جدی و بی پرده با استعمار و زیاده خواهی غرب در کشورهای منطقه از جمله یمن، عراق، سوریه و افغانستان، این یک نظام اساسی در دایره مبانی دین اسلام است «محَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ در مقابل این باور، حقوق بشر آمریکایی و غربی قرار دارد.

حجت‌الاسلام صالحی یادآور شد: حقوق بشر آمریکایی یعنی بی توجهی به امیال منطقی و فطری مردم و غارت اموال و منابع کشورها مثل کاری که با عراق و افغانستان کردند و امروز در شمال سوریه انجام می دهند.

وی اظهار کرد : غرب و ایادی و مزدوران رسانه ای فارسی زبان آن پویش تحریم محرم راه می‌اندازند، اما در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، نه مزدوران پروژه‌بگیر سیاسی و رسانه‌ای، بلکه کارفرمایان‌شان در ناتوی فرهنگی- اطلاعاتی این گونه مبهوت ماندند.

امام جمعه بندرخمیر عنوان کرد : برنامه دیگر آنان هنجارشکنی‌ در مراسم عزاداری محرم با کشف حجاب و رقص و آتش‌زدن پرچم‌های عزا در جلوی مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری بود. آنها تصور می‌کردند که با تحرکات هنجارشکنانه می‌توانند خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: از هوشمندی و بصیرت مبلغان، ذاکران هیأت‌های امنا، دست‌اندرکاران مساجد، حسینیه‌ها و هیئات، به‌خاطر بصیرت و هوشمندی تشکر کنیم و ان شاءالله شاهد تعمیق بصیرت حسینی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جبهه کفر در کنار منافقین خارج نشین تمام داشته های خود را برای مقابله با هیبت امام حسین(ع) و کم سو کردن این نور انسان ساز و حق طلب وارد میدان کرده است و شما مردم غیور و حسین دوست به خوبی بصیرت به خرج دادید و جلسات و برنامه ها بسیار معنی دار بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha