شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در بندرخمیر، همچنان وضعیت نابسامان چادرنشینان نامعلوم است و اراده کافی برای رفع مشکلات آنان از سوی مسئولان دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: شرط اول تقوا این است که همه چیز را از پروردگار بدانید، در حالی که به ذره ای از طاعات ما نیاز ندارد.

امام جمعه بندر خمیر عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد جامعه تمدنی و موحد، زیر چتر تقوا هستیم باید به چشمه جوشان معرفت یعنی ائمه معصومین (ع) متمسک شویم.

وی افزود: دنیا امروز بیش از هر زمان دیگری به حقانیت وعده خداوند برای تحقق فتح نهایی پی‌برده است و شانتاژ رسانه‌ای غرب و شیاطین زمان نمی‌تواند از روشنایی آن جلوگیری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر خمیر ادامه داد: التهابات حاصل از خودکامگی و استکبار، بشر را تشنه رسیدن به منزل سعادت و آرامش در پرتو وعده خداوند نموده است.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: به هرجای عالم که آمریکا و غرب تهاجم کردند، ذره‌ای به حقوق بشر و جامعه آن منطقه توجه نکردند و خسارات زیادی را روی دست جوامع قرار دادند، از شرق آسیا، اندونزی، فیلیپین، نپال تا شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آسیای غربی و تا شمال آفریقا جز سراسر سیاهی، غارت و نابودی منابع کشورها، چیزی باقی نگذاشته‌اند.

وی با بیان حقوق بشر غربی یعنی غارت دارایی‌های همه ملت‌ها به نفع خود و چشم پوشی در مقابل کشتار مردم بی‌گناه، یادآور شد: به گفته اندیشمندان غربی، کشورهای استعماری اروپایی آن روز و آمریکای امروز تمام دنیا را برای خود تقسیم کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان خمیر خاطرنشان کرد: حوادثی که امروز برای کردهای شمال سوریه اتفاق می‌افتد، نمونه پرتکراری است از حمایت پوشالی غرب که در وقت خطر برای منافع خود همه چیز را رها می‌کنند و به متحدان خود پشت می‌کنند، همان طور که بعد از ۲۰ سال دولت اشرف غنی را رها کردند و افغانستان را تحویل طالبان دادند، نمونه دیگر رهاکردن نیز اقلیم کردستان در مواجهه با داعش بود، همه دنیا خصوصا دولت‌های عربی منطقه که سعی در تحکیم ارتباط با غرب دارند، چهره واقعی آمریکا و مستکبرین را ببینند و درس عبرت بگیرند.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه جبهه حق و مقاومت روز به روز قدرتمندتر می‌شود، ادامه داد: از اهتزاز پرچم فلسطین در جام جهانی تا رشادت‌های فلسطینیان و مجاهدان یمن و ایستادگی در برابر زورگویان عالم، صورت دروغگوی غرب در دفاع از حقوق بشر را رسواتر کرده و دل‌های مؤمنین عالم را برای رسیدن به فتح نهایی استوارتر می‌کند.

وی گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در بندرخمیر، همچنان وضعیت نابسامان چادرنشینان نامعلوم است و اراده کافی برای رفع مشکلات آنان از سوی مسئولان دیده نمی‌شود. بنده نگران زمستان پیش روی آنان هستم و از مسئولان شهرستان و استان می‌خواهیم چاره‌ای عاجل برای وضعیت چادرنشینان منطقه بیندیشند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha