سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: روزگاری در کشور شاه به اصطلاح قلدر با حمله ارتش متفقین فرار می‌کرد و استعمار، منافع ملت را بین خود تقسیم می‌کرد اما امروز به‌برکت فرزندان غیور و پیروان ولایت، مرکز ثقل استقامت و مقاومت در جهان اسلام ایران عزیز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع فاطمه زهرا(س)، ضمن سفارش به تقوای الهی، اطهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته اهل تقوا، داشتن بصیرت و نگاه دقیق به زندگی در دنیا است.

وی با بیان اینکه در طول مسیر زندگی انسان، دو نوع مسیر را می‌توان متصور شد، افزود: نخست مسیر اتوبانی، یعنی بدون در نظر گرفتن ابتلائات که پیچ و خم‌های زندگی دنیایی هستند می‌باشد که در آن پا روی گاز بگذاریم و البته طولی نمی‌کشد که دچار خسارت مهلکی خواهیم شد.

امام جمعه خمیر ادامه داد: از طرفی دیگر مسیرهای صعب العبور مسابقات اتومبیل‌رانی است که راننده هر آن احتمال پیچش و سختی‌های جدیدی را در ذهن خود می‌دهد و آمادگی خود را برای مواجه شدن با آن حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام صالحی، با بیان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: ابتلائات نیز مانند روزی‌ها بین بندگان تقسیم می‌شود، لذا هرکدام از ما از آزمون‌های الهی سهمی داریم و به نوعی در وادی عمر با آن مواجه هستیم پس باید تلاش کنیم که در محضر رب العالمین رو سفید گردیم.

وی با توضیح اینکه در طول تاریخ وقتی مؤمنان حصر ابتلائات را می‌شکنند و با صبر ایمان خود را حفظ می‌کنند، بلافاصله پس از آن فتوحات الهی نمایان شده، اظهار کرد: نمونه بارز فتح الفتوح عالم مسئله اربعین سیدالشهدا(ع) است که بعد از ایستادگی ولی زمان و اصحاب ایثارگر ایشان، در تاریخ خودنمایی می‌کند و امروز لشکری به قدرتمندی آن وجود ندارد.

امام جمعه بندر خمیر یادآور شد: انقلاب اسلامی یکی از معجزات و کرامات روشن خدای رحمان برای مبارزین و مقاومت کنندگان در برابر طواغیت جهان است، کما اینکه با قوه ایمان و باطنی قوی شده به معرفه‌الله و البته دست خالی از امکانات مادی همه دنیا را متوجه قدرت خود کرد.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: روزگاری در کشور شاه به اصطلاح قلدر با حمله ارتش متفقین فرار می‌کرد و استعمار، منافع ملت را بین خود تقسیم می‌کرد اما امروز به‌برکت فرزندان غیور و پیروان ولایت، مرکز ثقل استقامت و مقاومت در جهان اسلام ایران عزیز است.

وی در بخش دیگر با تبریک هفته دولت خدمت همه تلاشگران دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: نگاه روشن به همراه جهت‌گیری‌های انقلابی دولت سیزدهم در سطوح بین المللی موجب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بزرگ برای کشور در جهات مختلف از جمله روابط اقتصادی شده است.

امام جمعه بندر خمیر، خاطرنشان کرد: روزی در کشور رئیس جمهور در بحبوحه مذاکرات سخن از خزانه خالی می‌زد و حتی آب خوردن را به "FATF" و سند ۲۰۳۰ گره زده بود، ولی امروز به برکت نگاه انقلابی حاکم بر دیپلماسی کشور بدون همه آن‌ها، ایران هم به عضویت دائمی پیمان شانگهای در آمد و هم عضو گروه بریکس شد، که بخش زیادی از اقتصاد دنیا را بر مدار دلار زدایی جریان سازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: بخش مهم این حرکت مربوط به حضور افرادی است که با جان و دل وارد میدان خدمت شده‌اند و روحیه مردمی و نوکری دارند.

وی ادامه داد: عمده کارگزاران در سطوح مختلف به‌حمداللَّه از این روحیه برخوردارند، اما مع الاسف عده کمی هستند که هنوز نتوانسته‌اند به طور کامل در خود و اهداف عالیه دولت سنخیت ایجاد کنند، لذا یا دچار روزمرگی شده‌اند یا به دنبال امور سیاسی دیگر هستند.

امام جمعه بندر خمیر خاطرنشان کرد: قطعا اگر برخی از مدیران بیش از آنکه بر روی نتیجه انتخابات پیش رو تمرکز کنند، نسبت به رسالت ذاتی خود در دولت احساس مسئولیت می‌کردند در در هفته دولت گزارش کار بهتری را می‌توانستند به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha