یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه شهرستان بندر خمیر با گلایه از بی‌توجهی به اقتصاد دریامحور در این شهرستان، گفت: بنا بر گفته کارشناسان متعدد، در بخشی محدودی در حوزه شیلاتی اعم از اراضی پرورش میگو و صیادی می‌توان بیش از پانصد فرصت شغلی ایجاد کرد که البته در نزاع‌های بین دستگاهی معلق مانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت قدردانی از کارگران نمونه و پر تلاش ادارات، صنایع و معادن شهرستان بندرخمیر که با حضور جمعی از مسئولان در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، به اهمیت ارزش و جایگاه کارگر در نگاه دینی پرداخت و اظهار داشت: فرد کارگری که برای امرار معاش و توسعه در زندگی مادی خود و خانواده عرق می‌ریزد، مطابق تأکید اسلام، مصداق عبادت است.

وی به ظرفیت‌های مهم و البته به کار گرفته نشده در شهرستان خمیر اشاره کرد و گفت: خمیر عدل کوچک و با کیفیت استان هرمزگان است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند فرصت کار و اشتغال را برای جوانان، حتی جوانان شهرستان بلکه استان را ایجاد کند.

امام جمعه خمیر، در ادامه با گلایه از بی‌توجهی به اقتصاد دریامحور در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بنا بر گفته کارشناسان متعدد، در بخشی محدودی در حوزه شیلاتی اعم از اراضی پرورش میگو و صیادی می‌توان بیش از پانصد فرصت شغلی ایجاد کرد که البته در نزاع‌های بین دستگاهی معلق مانده است.

حجت‌الاسلام صالحی به ظرفیت دیگری که به آن توجه نشده است اشاره کرد و یادآور شد: صنعت گردشگری که بخش زیادی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده، نقطه قوت دیگری است که امروز در بندر خمیر به طور دقیق و افق محور به آن پرداخته نمی‌شود.

وی اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های گردشگری تأمین و آماده شود، می‌توان گفت که این صنعت در مسیر معرفی شهرستان بندرخمیر و البته ایجاد کار و اشتغال قرار دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha