پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه/ استاد مدرسه علمیه بناب گفت: شیوه برخورد با مسائل فرهنگی و به‌ویژه عفاف و حجاب باید تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه جهاد تبیین با محوریّت عفاف و حجاب صبح امروز با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه بناب در سالن اجتماعات علّامه طباطبایی(ره) این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام اصغری استاد مدرسه علمیه بناب در این نشست اظهار کرد: رعایت حجاب یک تکلیف شرعی برای تمامی بانوان بوده و مورد اتّفاق فقها و همگان است.

وی ادامه داد: در جهان معاصر کشور ما تنها کشوری است که بر پایه اسلام ناب تشکیل شده، ولی از همان اوایل انقلاب متاسفانه در پیاده کردن قوانین اسلامی در سطح کلان جامعه با مشکل روبرو بوده و هستیم.

استاد مدرسه علمیه بناب افزود: شیوه برخورد با مسائل فرهنگی و به‌ویژه عفاف و حجاب باید به درستی تدوین شود.

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش در مسئله عفاف و حجاب سنگین است، گفت: خیلی از مسائلی که امروز در مسأله عفاف و حجاب ما را با مشکل مواجه کرده، باید از همان دوران نوجوانی و در سطح مدارس حل و برطرف می‌شد و فقط سؤالات و شبهاتی باقی می‌ماند که آنها هم با جلسات پرسش و پاسخ حل می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در مسأله حجاب این است که متاسفانه فضای مجازی در کشور رها شده و مدیریت نمی‌شود و فاجعه به بار آورده است.

حجت الاسلام اصغری اظهار کرد: برای کنترل حجاب در جامعه باید کار اساسی انجام داد که بعد از ۱۰ الی ۱۲ سال جواب خواهد داد و در کنار این‌ها از امر به معروف و نهی از منکر و انجام کار فرهنگی نیز نباید غافل شد.

وی ادامه داد: برای تأثیرگذاری در امربه معروف و نهی از منکر نسبت اشخاص بدحجاب و بی‌حجاب باید از روش غیر مستقیم استفاده کرد. باید روی افکار کار کرد و اجازه ندهیم با اقدام جاهلانه جامعه رو به دو قطبی شدن برود، البته بخشی از مسأله بدحجابی و بی‌حجابی به وضع نابسامان اقتصادی نیز بر می‌گردد که باید برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha