یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه

حوزه/مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه گفت: برای در امان ماندن خانواده از آسیب‌های اجتماعی حاصل از بی حجابی و بدحجابی، لازم است تا فرهنگ حجاب و عفاف به خوبی تبیین و ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مسعود نوری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه بعد از ظهر امروز در نشست قرارگاه عفاف و حجاب و تجلیل از رابطین برتر این ستاد در ادارات، اظهار داشت: سازمان‌های دولتی و اماکن عمومی در اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب قرار دارند.

وی خانواده را هسته اصلی شکل گیری جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برای ایفای نقش کانون خانواده در رشد و ترقی جامعه باید با نهادینه سازی حجاب و عفاف از این کانون صیانت شود.

نوری تصریح کرد: برای برخورد با بی‌حجابی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم باید مداخله جدی و علمی صورت گیرد تا آنچه به نفع جامعه و خانواده‌ها است رقم زده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تدوین قوانین جدید نیستیم، بلکه نیازمند اجرا و نظارت بر قوانین موجود می‌باشیم.

وی بر ضرورت اجرای درست قانون و دستورالعمل‌ها در اصناف و مدارس و مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها تأکید کرد.

نوری با بیان اینکه، اصناف باید به قوانین خود در حوزه نظارت بر فعالیت صنوف و احکام شرعی، اشراف و نسبت به رعایت آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: از این به بعد ممانعت از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری تفریحی و تفرجگاهی الزامی است.

نیازمند تبیین صحیح فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستیم

نوری با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب در دستور کار بوده و باعث انسجام می‌شود، افزود: این انتظار وجود دارد که با اجرا و پس از پایان طرح مدارس، دانشگاه‌ها و خیابان‌ها در خصوص وضعیت حجاب و عفاف بهبود یابند.

وی ادامه داد: برای در امان ماندن خانواده از آسیب‌های اجتماعی حاصل از بی حجابی و بدحجابی، لازم است تا فرهنگ حجاب و عفاف به خوبی تبیین و ترویج شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کشف حجاب را جرم و از مصادیق تجاهر به گناه دانست و گفت: برهمه مردم واجب است نسبت به کشف حجاب هم انزجار قلبی داشته باشند و هم تذکر لسانی بدهند و حاکمیت اسلامی نیز برابر با قانون با این افراد برخورد می‌کند.

نیازمند تبیین صحیح فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستیم

نوری با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی و آموزشی راهکار فرهنگی برای امر عفاف و حجاب اتخاذ کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور با هرگونه کشف حجاب در استان برخورد قانونی شده و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.

در این نشست اعضای جلسه به تبیین برنامه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص اجرای طرح جامع عفاف و حجاب پرداختند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha