سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1084389
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
ساوه

حوزه / همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری مراسم بزرگداشت مقام معلم در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه، مدیران مدارس علمیه خواهران این شهرستان، اساتید، کادر و مربیان طرح امین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) پیرامون زهد و علم ذاتی، اظهار داشت: بنا به فرموده امیرالمومنین(ع)، "هر که در دنیا پارسایی گزیند و بر ذلّت آن بی‌تابی ننماید و برای کسب عزت در آن به رقابت نپردازد، خدا او را بدون هدایت خلق، راهنمایی می‌کند و بدون آموختن او را می‌آموزد و حکمت را در دلش جاسازی و بر زبانش جاری سازد.

از اساتید مدارس علمیه خواهران ساوه تجلیل شد

امام جمعه ساوه افزود: ذات اقدس احدیت از خود به عنوان معلم یاد کرده و با آیه شریفه "الرحمن، علّم القرآن"، قرآن کریم را کتاب تدریس خود قرار داده و به پیامبر خود فرموده: "چیزی به تو یاد دادیم که نمی‌توانستی یاد بگیری‌".

وی با تأکید بر جایگاه مهم معلمان خصوصا اساتید حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در کلمات گهربار خویش آورده است: معلمی که استاد نفس خود و استاد جان و روح خود باشد، باید مورد تجلیل قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفری از طلاب و اساتید خواست تا با حجاب زیبای خود در اماکن عمومی، بیشتر از قبل حضور پیدا کنند تا به دنیا نشان دهند همچنان حزب الله پیروز و حزب الشیطان مغلوب است.

از اساتید مدارس علمیه خواهران ساوه تجلیل شد

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به دکلمه خوانی، پخش کلیپ و اجرای مصاحبه با استاد موفق خانم مرضیه فرد شوکتی و خانم زهرا مولایی فارغ التحصیل مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند اشاره کرد.

در پایان این مراسم از اساتید و امام جمعه شهرستان ساوه با اهدای تابلو فرش قدردانی شد.

از اساتید مدارس علمیه خواهران ساوه تجلیل شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha