جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا عبدالسلام کریمی

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: باید همه ما با اتحاد و وحدت، ریشه‌های اختلاف در کشور را بخشکانیم و با این کار زمینه وحدت بیشتر را مهیا سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، مراسم تجلیل از مدرسان برتر مدارس علوم دینی استان کردستان روز گذشته در شهر سنندج با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی کشور برگزار شد.

ماموستا کریمی در این مراسم اظهار داشت: باید همه ما با اتحاد و وحدت، ریشه‌های اختلاف در کشور را بخشکانیم و با این کار زمینه وحدت بیشتر را مهیا سازیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، افزود: همه ما عضو یک جامعه و از یک ریشه هستیم و وجود اختلافات جزئی امری طبیعی است و نباید اجازه دهیم که این اختلافات، باعث تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب اسلامی گردد.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: روحانیون نقش بسیار مهمی در انسجام و وحدت بیشتر جامعه را بر عهده دارند و انتظار ما از عالمان دینی در این باره بیشتر از سایر اقشار است.

وی یادآور شد: خوشبختانه عالمان دینی، چه اهل سنت و چه اهل تشیع، در کردستان تلاش‌های خوبی برای انسجام و وحدت دارند که این امر قابل تقدیر و ستایش است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و نخستین آموزگار عالم خداوند متعال می‌باشد که تبعیت از فرموده‌های خدا و پیامبر و قرآن، برای همه ما مسلمین امری ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، نسبت به جهاد تبیین تأکیدات بسیار مهمی دارند، لذا همه در عملی کردن این خواسته به حق و حکیمانه مقام معظم رهبری مسئول هستیم.

ماموستا کریمی گفت: انتظار دیگر این است که روحانیون و ماموستایان در بحث انتقاد، روحیه نقادانه داشته باشند و همواره برای رفع مشکلات مردم از مدیران مطالبه‌گری کنند.

وی تصریح کرد: طبق آماری که در دست داریم، برخی از ماموستاها و روحانیون در استان کردستان همانند اقشار دیگر فاقد مسکن هستند، بنابراین از مدیران استانی انتظار می‌رود که این مشکل را در استان سریعاً برطرف کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان انقلاب اینگونه القا می‌کنند که زنان در کشور ما دارای محدودیت هستند، در حالی که سخنان آنان کاملاً بالعکس است و هیچ تبعیضی بین زن و مرد در این کشور دیده نمی‌شود و بهترین نمونه برای این ادعا نیز حضور فعالانه زنان در پست‌های مدیریتی در دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه حجاب از واجبات دین مبین اسلام است، اظهار کرد: باید با منطق و برهان کافی و دقیق، فلسفه حجاب را برای زنان و بانوان مسلمان بیان و تشریح کنیم تا خدایی نکرده این عزیزان گرفتار فریب‌های رسانه‌ای دشمنان در این باره نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha