دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1084273
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
حیدری

مسئول هیئت نرجسانه همدان با بیان اینکه هیئت نقطه اتصال با اهل بیت علیهم‌السلام است، گفت: با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در نرجسانه تربیت دختران طراز انقلاب امروز و تربیت مادران قاسم پرور آینده هدف د ما در مجموعه است.

محدثه حیدری جوان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: مقدمات تشکیل هیئت دخترانه نرجسانه از سال ۱۳۹۷ فراهم شد و از عید غدیر ۱۳۹۸ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و مخاطبان ما دختران رده سنی ۱۳ تا ۲۵ ساله و گاهی بنا به ضرورت تا ۳۰ سال است.

مسئول مجموعه نرجسانه همدان درباره تشکیل این مجموعه ادامه داد: خلأ نبود مجموعه‌ای برای کار فرهنگی ویژه دختران، طرح ایجاد این مجموعه را به عنوان اولین تشکیلات هیئت در ذهن ما ایجاد کرد.

حیدری تشریح کرد: مجموعه نرجسانه با برگزاری برنامه در مناسبت‌های مذهبی، کار خود را آغاز کرد و اکنون مخاطبان ما از ۳۰ نفر به ۱۸۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: حتی در دوره شیوع ویروس کرونا ما برنامه داشتیم و هرگز فعلیت‌ها یخود را تعطیل نکردیم بلکه شکل کار تغییر یافت؛ فعالیت مجموعه در این ایام از دوخت ماسک و گان آغاز شد و اینگونه مجموعه نرجسانه جهش پیدا کرد و تعداد مخاطبان آن روز به روز افزایش یافت.

مسئول مجموعه نرجسانه همدان بیان کرد: جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه ، تهیه آبمیوه برای بیماران و کادر درمان و توسعهکارگاه‌های دوخت ماسک و گان بخش دیگر فعالیت‌های جهادی نرجسانه بود.

وی اضافه کرد: در دهه محرم که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا هیئات مذهبی مجاز به برگزاری مراسم ویژه عزاداری نبودند این مجموعه اقدام به اهداء لباس شیرخوارگان به نیت حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام به نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان فاطمیه نمود و اینگونه به تکلیف خود در ایام محرم عمل نمود.

ایجاد گعده‌های هفتگی ویژه دختران نوجوان

حیدری با اشاره به مهمترین برنامه‌های مجموعه نرجسانه گفت: راه‌اندازی خیریه برای حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دختر، برگزاری گعده‌های کتابخوانی باعنوان قبیله کتابخوان، تشکیل گعده‌های هفتگی باموضوعات معرفتی،بصیرتی،اعتقادی، سیاسی، هویت شناسی و... ، مشاوره تحصیلی و تربیتی و توانمندسازی دختران با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی درزمینه‌های مختلف از مهمترین برنامه ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: ایجاد واحد آیه برای برگزاری برنامه های جشن تکلیف در مدارس دخترانه و راه اندازی کافه دخترانه برای جذب سلایق مختلف با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از دیگر کارهای مجموعه نرجسانه است.

مدیر مجموعه نرجسانه همدان تصریح کرد: انجام این حجم از کار فقط با عنایت اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امام زمان(عج) است و حقیقتا ما کمک و یاری آنها را همواره احساس می‌کنیم .

وی افزود:هدف ما از ابتدا تشکیل یک هیئت جریان ساز در همدان بود که به لطف ائمه اطهار علیهم السلام در مدت کوتاهی به نتیجه رسیدیم البته مسیر زیادی تا رسیدن به اهداف بزرگ مجموعه در پیش داریم.

راه‌اندازی هیئت ویژه دختران زیر ۱۲ سال

حیدری از راه‌اندازی هیئت "معصومانه" برای دختران ۶ تا ۱۲ سال خبر داد و گفت: این هیئت، دومین جشن بزرگ خودرا نیمه شعبان امسال برگزار نمود و به صورت جدی فعالیت خودرا آغاز کرده است.

وی درباره ضرورت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اذعان کرد: با توجه به سخنان اخیر رهبر انقلاب، یک زن می‌تواند در کنار خانه‌داری به کارهای فرهنگی و اقتصادی هم بپردازد و کیفیت حضور او در منزل مهم است نه کمیت.

حیدری گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... ضرورت است و زمانی یک زن می تواند خانواده موفقی داشته باشد که خود فرد موفقی باشد در حالی که بسیاری وقت ها ظرفیت های بانوان دیده نشده و نگاه جامعه آن را سرکوب می کند.

وی ادامه داد: در برخی موارد نگاه‌های اشتباه به توانایی های زنان هست که این نگاه باید اصلاح شود به طوریکه ما در بطن کار بارها مشاهده کرده‌ایم برخی افراد از توانایی‌های اعضای مجموعه نرجسانه تعجب می کنند.

وی ادامه داد: در برخی شهرها مثل همدان هرچند فضای کار بهتر شده، اما باز هم نگاه های اشتباه به توانایی های زنان وجود دارد و برخی از دیدن توانایی های اعضای مجموعه نرجسانه تعجب می کنند.

مدیر مجموعه نرجسانه همدان با تأکید بر اینکه مجموعه نرجسانه یک مجموعه کاملا مردمی است، افزود: با این وجود برای اجرا و راه‌اندازی طرح کافه دختران که طرحی بزرگ است با برخی از نهادها و مسئولین جهت حمایت رایزنی‌هایی انجام شده که با استقبال برخی از مسئولین مواجه شده‌ایم اما این طرح به حمایت‌های بیشتری نیازمند است.

تربیت دختران طراز انقلاب اسلامی هدف نرجسانه

حیدری با بیان اینکه هدف ما تربیت دختران طراز انقلاب امروز و تربیت مادران قاسم‌پرور آینده برای تربیت نسل یاوران امام زمان(عج) است، خاطر نشان کرد: اگر ما برای برطرف کردن مشکلات دختران کار نکنیم دشمن کار می‌کند و اینجاست که دچار مشکل می شویم.

وی گفت: برگزاری برنامه‌ها و جلسات هیئت نرجسانه سبب ایجاد حال خوب در دختران جوان و نوجوان میشود که این نتیجه اخلاص زحمتکشان هیئت است که گاهی هزینه برنامه از پول توجیبی خود آنها تهیه می شود.

مدیر مجموعه نرجسانه همدان اضافه کرد: هیئت نقطه اتصال و برقراری ارتباط عمیق با اهل بیت علیهم السلام است و این امر بروز آثار فراوانی در جامعه می‌شود.

حیدری اعلام کرد: حیدری اعلام کرد: ویژه برنامه های هیئت در طول سال شامل ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها با عنوان "دختران حاج قاسم"، "هلهله فرشته ها" ویژه سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها"بانوی شفاعت" ویژه ولادت حضرت معصومه(س)، "دختر پدری" ویژه ولادت حضرت علی علیه‌السلام،"مادر گل ها" ویژه ولادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها ، "باران تویی" ویژه ولادت امام زمان(عج)، "عقد آسمانی"، "سه ساله های حسینی" ویژه شهادت حضرت رقیه(س)، "بنات الحسین(ع)" اجتماع دختران نوجوان در روز ششم محرم و همایش شیرخوارگان حسینی می شود.

وی، گسترش هیئت در مناطق مختلف با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر شبکه سازی را از برنامه های در دست انجام هیئت نرجسانه عنوان کرد و افزود: قرار است مجموعه های مختلف در محله های مختلف همدان زیر نظر هیئت نرجسانه ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha