پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1085582
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
تصاویر / مراسم نماز باران توسط مدیر حوزه علمیه استان قز وین

حوزه / نکوداشت مراسم آیینی و سنتی پنجاه بدر با اقامه نماز طلب باران توسط مدیر حوزه علمیه استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین عصر امروز در مراسم اقامه نماز طلب باران که در مصلای شهر قزوین برگزارشد، اظهار داشت: وقتی رحمت الهی(باران) قطع شود و چشمه‌ها و قنات‌ها بخشکد و کمبود آب پدید آید، برای نزول رحمت الهی و آمدن باران، نماز می‌خوانند و نام این نماز، نماز استسقاء، یا نماز طلب باران است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، افزود: این یک درس توحیدی و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی است، زیرا در خشکسالی و قحطی و بی‌آبی، از دست هیچکس، کاری بر نمی‌آید و تنها خداست که می‌تواند با فرستادن ابرهای باران زا، رحمت خویش را بر سر مردم بگستراند.

وی ادامه داد: بی‌آبی یک منطقه و نیامدن باران، نشان قهر خدا و گاهی به سبب گناهانی است که مردم جامعه انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: توجه به خدا و گریه و التماس و توبه و تضرع، سبب می‌شود خداوند عنایت کند و کم آبی را برطرف سازد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: حضرت سلیمان(ع) با اصحاب خود برای نماز طلب باران بیرون می‌رفت، در راه، به مورچه‌ای برخورد که یکی از پاهایش را به آسمان بلند کرده و می‌گوید: "خدایا! ما مخلوقات ضعیف تو هستیم و از روزی تو بی‌نیاز نیستیم، پس به سبب گناهان بنی آدم، ما را به هلاکت نرسان".

وی خاطرنشان کرد: حضرت سلیمان(ع) به اصحاب خود فرمود: برگردید! همانا بخاطر دعای غیر خودتان سیراب شدید!

اقامه نماز باران در قزوین برگزار شد

اقامه نماز باران در قزوین برگزار شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha