شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با انتقاد از گرانی های افسارگسیخته، گفت: این درست نیست که هر قشری در سال جدید تصمیم بگیرد کالاها یا محصولات خود را با درصد دلبخواهی بالا ببرد و دولت و دستگاه قضایی تماشاگر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده مردم برگزار گردید ضمن گرامی داشت هفته معلم اظهار داشت: در برابر زحمات قدسی معلمان سر تعظیم فرود می‌آوریم و اعتقاد داریم رمز بزرگ پیشرفت کشور در دستان مبارک معلمین عزیز است از دولتمردان و از نمایندگان مجلس انتظار داریم مناسب شأن آسمانی معلمین برای این عزیزان تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز کارگر خاطر نشان کرد: روز کارگر را گرامی می داریم و به رسول خدا اقتداء می کنیم که دست کارگر را بوسیدند و فرمودند: “این دستی است که خداوند آتش جهنم را به آن حرام کرده است”؛ آیا دستی که ملتی را از وابستگی به دشمن بی رحم نجات می دهد شایسته بوسیدن نیست؟

امام جمعه اردبیل با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو یا سازمان همکاری‌های اقتصادی که ده کشور در آن عضویت دارند مهر ماه سال ۹۸ در خجند تاجیکستان، اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب کردند. هدف این سازمان توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری برای کشورهای عضو است، بنابراین اعلان پایتخت برای معرفی قابلیت ها و جذب گردشگر است. طبعاً در دنیای معاصر معرفی قابلیت ها با صنعت ارتباطات که به صورت محیرالعقول پیشرفت کرده است صورت می گیرد. قابلیت های بی نظیر استان اردبیل نه تنها برای ملت های دنیا بلکه هنوز برای اعضای اکو ناشناخته است. اردبیل ما فقط برای داخل کشور معرفی شده است و لذا در ایام تعطیل با حجم عظیم گردشگر مواجه می شود.

وی ادامه داد: در عرض چهار روز تعطیلات اخیر طبق آمار فراجا ۴۷۷۰۰۰ خودرو وارد استان اردبیل شد! این حجم تردد و مسافرت به استان اولاً نشان می‌دهد که استان ما جزو مراکز گردشگری درجه اول کشور است و شایسته سرمایه گذاری های کلان توریستی و گردشگری برای تولید ثروت است، ثانیاً نشان از توان نسبی مالی بخش مهمی از ملت ماست این حجم مسافرت آن هم فقط به یک نقطه کشور در دنیا کم نظیر است در دوران سابق خانواده ها نه در حد امروز دارای خودرو بودند و نه در حد امروز تمکن مالی و امکان مسافرت و گردش داشتند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: آمار نشان می دهد در عرض چهار ماه ۳۰۰ هزار گردشگر ایرانی وارد وان ترکیه شده اند و طبق آمار رسمی ترکیه آنها یک و نیم میلیارد لیره به اقتصاد وان کمک کرده اند. حجم تردد در این سه روز نشان داد که باید با همکاری استان های اردبیل و گیلان در اسرع وقت جاده حیران و کل جاده اردبیل آستارا دو بانده شود؛ این جاده در جهت جذب توریست جزو استثنائی ترین جاده های دنیا است. فقط در روز شنبه خودروها در فاصله تونل تا گردنه حیران و بلکه تا “ونه بین” سه ساعت قفل شدند. جای بسیار شکر است که تونل دوم توسط استان اردبیل شروع شده و انتظار در تسریع آن است.

وی گفت: رابعاً در این پیک تردد با اینکه مصرف بنزین روزانه در ایران به ۱۲۰ میلیون لیتر رسید، اما سوخت همه این خودروها تأمین شد. جمهوری اسلامی بدون کمک خارجی با دستیابی به دانش پالایشگاهی توانسته است شاهکار بزرگی را در تولید بنزین انجام دهد، کسی به فکرش نمی رسید که زمانی برسد ایران روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین تولید کند؛ ایران از این جهت داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشته است، چرا که آنها حساب خاصی برای بحران بنزین در ایران باز کرده بودند و همه منافذ را بسته بودند تا قطره ای بنزین به ایران وارد نشود. همچنین جای بسیار خوشحالی است که با این حجم حیرت‌آور تردد به استان اردبیل هیچ گونه حادثه ناگوار و تصادف در استان پیش نیامد در این خصوص به طور ویژه از پرسنل راهنمایی رانندگی و کلاً نیروی انتظامی تشکر می کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: آرزوی ما این است که مسئولین مربوط مخصوصاً میراث فرهنگی و گردشگری و صاحبان هتل ها با استفاده از ابزارهای ارتباطی پیشرفته مثل کانال های ماهوارهای پربیننده بین المللی و سایت های فعال در کشورهای ثروتمند در معرفی قابلیت های استان و منطقه کار کارستان انجام دهند در آن صورت قطعاً از جهت ورود گردشگران خارجی استان ما بسیار خواهد درخشید؛ ۱۳۰ آب داغ معدنی در دامنه سبلان بخشی از قابلیت استثنائی استان ماست که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد. یک گروه تحقیقاتی در یک کشور اروپایی اوصاف بهشت را از قرآن، تورات و انجیل در آورده و تمام خصوصیات جای جای کره زمین را نیز تهیه کرده و به نرم‌افزار خاصی داده اند تا بهشت روی زمین تعیین گردد این نرم‌افزار سه نقطه از کره زمین را بهشت کره زمین معرفی کرده یکی از آنها منطقه ماست؛ من وقتی از خانواده مرحوم دکتر خدادوست سؤال کردم که چرا سرعین را به عنوان مرکز دوم بیمارستان چشمی خود انتخاب کردند این مطلب را از کتاب فوق نقل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به تحریم اخیر برخی از شخصیت های ایرانی توسط اروپایی ها و آمریکایی ها، اظهار کرد: این روزها اروپایی ها و آمریکایی ها به صورت جنون آمیز به طرف تحریم افراد عادی و غیر موثر در بقاء و پیشرفت جمهوری اسلامی روی آورده اند معلوم می شود طمع بسیار خاصی در آنها ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از تحلیلگران بزرگ اروپایی راجع به سیستم تحریم تحمیل شده به ایران توسط اروپا و آمریکا مطلبی گفته که بسیار حائز اهمیت است و جا دارد اروپایی ها و آمریکایی ها حساب خاصی برای آن باز کنند. این سیاستمدار و تحلیلگر به اروپایی ها می گوید «با پایین آوردن تحریم به سطح اشخاصی که در بقاء و قدرت جمهوری اسلامی اثری ندارند هیبت تحریم را شکستید تحریم افرادی که نه در اروپا و آمریکا پول و ثروت دارند و نه عطش سفر به اروپا و آمریکا دارند و نه از ارکان اصلی نظام اسلامی هستند نتیجه ای جز مسخره و مضحکه کردن تحریم ندارد هر چقدر تحریم اشخاص درجه چندم در ایران بیشتر شود تحریم بازدارندگی و هیبت خود را از دست می دهد و بالعکس ایران را به جهانیان مقاوم نشان می‌دهد و در نظر جهانیان هیبت ایران را بالا می‌برد».

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اینجانب می گویم در عین حال ولع و حرص آن ها برای تحریم هر چه بیشتر ایران، تکلیف سنگین در ذمه دولتمردان و ملت عزیز درست می کند؛ برنامه ریزی های علمی و دقیق انجام کارهای زیربنایی، رعایت شایسته‌سالاری ، فراهم نمودن تسهیل در سرمایه‌گذاری و تولید داخلی و انتخاب افراد شایسته برای مراکز حساس تصمیم گیری آنها را با خیبت و خسران مواجه می کند.

وی در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت امسال شمال استان از باران، گفت: تقدیر الهی امسال این بود که شمال استان از باران الهی محروم باشد قطعاً عشایر ما بعد از بازگشت از ییلاقات با مشکل نهاده‌های دامی مواجه خواهند بود به همین جهت از کشت و صنعت مغان و پارس می خواهم علوفه خود را به خارج از استان نفروشند بلکه با قیمت عادلانه همه را در اختیار عشایر قرار دهد؛ از مسئولین استانی هم می‌خواهم در این خصوص جدیت کامل داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: تحقق شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری صرفا برای برگزاری جلسات و سمینارهای بی فایده نیست بلکه تعیین تکلیف و اولویت برای دولتمردان و حکم شرعی برای تمام کسانی است که سلباً و ایجاباً در موضوع تورم تاثیر دارند.

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: از دولت محترم می‌خواهیم و انتظار داریم در دو عرصه اساسی و اورژانسی با عوامل تورم رزم بی‌امان را شروع کند و لحظه به لحظه از اقدامات خود در کنترل تورم به ملت عزیز گزارش دهد و با مدیریت علمی، فنی و تخصصی مانع از اقدامات تورم زا توسط سوء استفاده کننده ها و اهل خیانت باشد. این درست نیست که هر قشری در سال جدید تصمیم بگیرد کالاها یا محصولات خود را با درصد دلبخواهی بالا ببرد و دولت و دستگاه قضایی تماشاگر باشند. از ملت بزرگ مخصوصاً از کسبه محترم می خواهیم توجه کنند که تعیین شعار سال تکلیف ملی و شرعی برای همه درست می کند. هر تاجر یا کاسبی که می‌خواهد اجناس خود را به قیمت سابق عرضه کند و شریک جنایت نباشد فوراً سایر کسبه تمام اجناس او را با نیت سود بیشتر خریداری می کنند امروز اقدام به خرید کالا بدون نیاز که موجب تعذیب و رنج و زحمت دیگران شود قطعاً گناه کبیره و خیانت به ملت و کشور است و تبعات آن متوجه خائنین نیز خواهد شد؛ همه توجه کامل کنند چه دولتیان و چه ملت بزرگ که تنها امید دشمن خون خوار و خون ریز فقط و فقط استمرار تورم دو رقمی است.

وی ادامه داد: من همیشه گفته ام که ما نباید سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست بدهیم و ثوق ملی، عرق ملی احساس های جمعی سرمایه های بسیار بزرگ ملت ما است. من از تجار، کسبه و تولیدکنندگان می‌خواهم دولت را تنها نگذارند؛ عرق ملی اگر این جا به مدد کشور و ملت نیاید پس کجا باید نقش ایفا کند؟ همه توجه کنند که جمهوری اسلامی آخرین فرصت برای ملت ما برای رسیدن به جایگاه خود در میان ملت ها و دولت ها از جهت استقلال، حاکمیت ملی، اقتدار علمی، وزن سیاسی و امنیت پایدار است .

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به وضعیت سودان اظهار کرد: آیا تا حال توجه کرده اید که دشمن چه ماهیت خون ریز ،خون خوار و درنده ای دارد؛ ماجرای امروز سودان و جنایت بسیار تکان دهنده که در آن اتفاق می افتد قاب تصویر خوبی از ماهیت خون آشام دشمنان ما است؛ بدون هیچ گونه تردید بدانید که جنایت وحشتناک امروز در سودان دسپخت آمریکا و اسرائیل برای خارج کردن التهاب خانمان برانداز داخل اسرائیل از افکار عمومی دنیا است؛ در این روزها هر روز در فلسطین خون مسلمانان بی گناه توسط دژخیمان اسرائیل ریخته می شود اما دیگر فلسطین در مرکز توجه جهانیان نیست جنایت امروز سودان را کسانی تدارک دیده اند که چند سال پیش باعث تجزیه سودان گردیدند.

وی در خاتمه گفت: سودان کشور بزرگ اسلامی بود، اما اسرائیل با ارسال اسلحه و به راه انداختن جنگ طولانی مدت و کشته شدن دو میلیون مسلمان دولت سودان را راضی به تجزیه کرد، در نتیجه جنوب سودان که نفت خیز ترین منطقه سودان است از سودان جدا و به دست اسرائیل افتاد. آمریکا آن زمان عمرالبشیر را در لیست سیاه و کشور سودان را در لیست تحریم قرار داد تا دولت سودان رفراندم تجزیه را بپذیرد. عجیب است که آن زمان سازمان ملل به آتش تنور دمید و سودان تجزیه گردید. آیا می دانید که امروز هر دو طرف درگیر در سودان از ارادتمندان ویژه اسرائیل هستند؟.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha