دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1084409
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
البرز

حوزه/ حجت الاسلام اسدپور گفت: در پویایی و زنده بودن آثار و سیر مطالعاتی شهید مطهری، همین بس که آثار مشهور ایشان امروزه نیز از مسائل مهم جامعه ماست و در واقع این معلم شهید، مسائل را فراتر از عصر خود مورد مداقه قرار می‌داد و این آینده نگری، خصیصه مهمی است که حوزه علمیه و جامعه ما در  هر نسل و دوره‌ای به مطهری‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، همزمان با روز ۱۲ اردیبهشت، به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، نشست علمی و تربیتی با موضوع «شهید مطهری الگوی عالم تمدنی» در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) هشتگرد با سخنرانی حجت الاسلام امین اسدپور برگزار شد.

حجت الاسلام امین اسدپور در این نشست با اشاره به دقت و توجه شهید مطهری به موضوعات زمانه خویش، اظهار داشت: شهید مطهری، همواره در متن جریان‌های فرهنگی جامعه قرار داشت و نسبت به پرسش‌ها و شبهه‌های دیگران به دین و مذهب، هوشیار و حساس بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری گفته‌ها و نوشته‌ها را می‌خواند و خط سیر گروه‌های فرهنگی را پی می‌گرفت و وقتی به شبهه‌ای بر می‌خورد از آن بی‌تفاوت عبور نمی‌کرد، گفت: شهید مطهری با موضوعات و مسائل اجتماعی معاصر خود کاملا آشنا بود و ارمغان این شناخت، آثار ارزشمندی است که امروزه نیز پاسخگوی بسیاری از مسائل جاری و مطرح در جامعه است.

حجت الاسلام اسدپور، به گستردگی مطالعات شهید مطهری اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع دست نوشته‌های تحقیقی شهید مطهری، می‌توان به گستره و عمق سیر مطالعاتی و رصد جریان‌ها و اندیشه‌های عصر ایشان پی برد، چرا که این یادداشت‌ها عاری از ملاحظات جمعی و دارای شفافیت است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شهید مطهری بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات زمانه خود را رصد می‌کرد که مجموعه مباحث ایشان در موضوع حقوق زن، با اشراف بر مطالبات زنان در آن عصر که از خلال مطالعه نشریاتی چون زن روز به دست می‌آمد، نگاشته شده و مجموع این یاداشت‌ها امروزه در قالب ۱۷ جلد به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: همه مطالعات این استاد شهید، بر اساس علایق شخصی نبوده، بلکه پاسخ به مسائل مطرح در جامعه آن عصر، دغدغه و موضوع مطالعاتی او بود و شهید مطهری در مقدمه کتاب داستان و راستان نیز به این مهم اشاره کرده است، زیرا اطمینان داشت این آثار مسائل حیات اجتماعی روز را پاسخ خواهد داد و یا لااقل دردی از دردهای جامعه را خواهد کاست.

حجت الاسلام اسدپور اظهار کرد: در پویایی و زنده بودن آثار و سیر مطالعاتی شهید مطهری، همین بس که آثار مشهور ایشان در مباحث: حجاب، نظام حقوقی، خدمات متقابل ایران و اسلام و آزادی معنوی، امروزه نیز از مسائل مهم جامعه ماست و در واقع این معلم شهید، مسائل را فراتر از عصر خود مورد مداقه قرار می‌داد و این آینده نگری، خصیصه مهمی است که حوزه علمیه و جامعه ما در هر نسل و دوره‌ای به مطهری‌ها نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha