سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محسن حیدری دیدار معلمین

حوزه / نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشنهاد من است که دوره‌های ضمن خدمت سیر مطالعاتی شهید مطهری را برای معلمان برگزار کنید، تا اگر در طول تدریس شاگردان آنها با شبهه‌ای رو به رو شدند، با استفاده از رهنمودها و خط فکری شهید مطهری، این شبهات را برای آنها برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در ابتدای کلاس درس خارج فقه در خصوص سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار داشت: امروز، یادآور سالروز شهادت معلم شهید، فقیه، فیلسوف، متکلم و مجاهد بزرگ انقلاب و از شاگردان برجسته و قدرتمند حضرت امام(ره)، شهید مطهری است.

وی گفت: از سنت‌های حسنه کشور، نامگذاری این روز به نام روز معلم است، روزی که در آن معلمان در تمامی حوزه‌های آموزشی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تکریم می‌شوند، البته معلمی شایسته تکریم است که درس کرامت، معنویت و و زندگی را به شاگردان خود بیاموزد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به شرح خصوصیات شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری، نمونه اعلا و اجلای معلمی کرامت بود و از خصوصیات کم نظیر ایشان می‌توان به احاطه او بر علوم اسلامی، فلسفه شرق و غرب، آشنایی با زبان روز، زبان جوانان و حساسیت‌های به جای اعتقادی در مقابل جریانات منحرف از اسلام و انقلاب از نظر عقیدتی و سیاسی اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به علاقه بسیار زیاد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به شخصیت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: امام راحل نسبت به شهید مطهری احترام و اعتماد قابل توجهی داشتند، حتی او را به ریاست شورای انقلاب منصوب کردند و نسبت به آثار ایشان، هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری، تأیید کلی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، خطاب به مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به شما این است که دوره‌های ضمن خدمت سیر مطالعاتی شهید مطهری را برای معلمان برگزار کنید، تا اگر در طول تدریس شاگردان آنها با شبهه‌ای رو به رو شدند، با استفاده از رهنمودها و خط فکری شهید مطهری، این شبهات را برای آنها برطرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha