سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سنجان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: بهترین باقیات و صالحات برای اساتید و معلمان، دروسی است که به شاگردان خود آموزش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم بزرگداشت مقام استاد همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری روز گذشته با حضور خانم وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

خانم آشتیانی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در این مراسم اظهار داشت: مقام معلّم والاست و اولین معلم خداوند است و قرآن را هم واعظ معرفی کرده است.

وی خطاب به طلاب، گفت: انبیاء و اولیاء، معلم بشریت بودند تا نوبت به علما رسید و اینگونه اسلام را به جهان نشان دادند و معرفی کردند.

آشتیانی تصریح کرد: بهترین باقیات الصالحات برای اساتید و معلمان، دروسی است که به شاگردان خود آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند: "خداوند مورد رحمت قرار دهد کسی را که امر ما را احیا کند، علوم ما را بیاموزد و به مردم تعلیم دهد"، یادآور شد: در این روایت اهمیت عمل صالح و ثبت و ضبط اعمال در نامه عمل انسان به خوبی مشخص است.

در ادامه جلسه، برنامه‌های کانون نورالثقلین شهید کبیری که شامل مسابقه قرانی و مسابقه فرهنگی بود اجرا و به برگزیدگان در هر بخش جوایزی تقدیم و از اساتید این مدرسه نیز قدردانی شد.

بهترین باقیات و صالحات برای اساتید، آموزش دروس به شاگردان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha