دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام صالحی

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت :تمام تلاش غرب بر نفوذ زندگی مادی گرا و به‌دور از معنویت و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) خمیر برگزار شد، اظهار داشت: در ایام بسیار درس آموز و بصیرت افزای عاشورا تا اربعین قرار داریم که محبین حضرت سیدالشهدا(ع) بی‌قرار و بی‌تاب در دایره محبت حضرت قرار دارند و باید ثبات و قوام لازم را در این زمینه داشته باشند و در زمره دوستداران آستانش محروم نمانند و اهل اربعین باشند.

وی با اشاره به اینکه در آیه ۲۴ سوره انفال خداوند هدف انبیاء الهی را رساندن جامعه به حیات طیبه معرفی کرده، گفت: زندگی بدون دریافت حقایق معارف اهل بیت(ع) زندگی پرباری نیست و مردگان متحرکی بیش نیستند، در همین زمینه تمام تلاش غرب بر نفوذ زندگی مادی گرا و به‌دور از معنویت و اخلاق است، لذا خوی حیوانیت از جمله برهنگی و شهوت را در رسانه‌های خود با مظاهر و فرم‌های جذاب آزادی طلبی معرفی می‌کند در حالی که این عین فاصله گرفتن بشر از حقیقت خلقت خود است.

امام جمعه خمیر بیان کرد: جامعه ایرانی این افتخار را دارد که زمینه ساز تمدن بر آمده از حقیقت جذاب دین برای بشریت تشنه اخلاق در جهان باشد و الگوپذیری از این حرکت و بیداری اسلامی در عالم از جمله جبهه مقامت اسلامی نمونه واضح آن است.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه برخی‌ها می‌پرسند حال که انقلاب اسلامی آمده چه اتفاقی افتاده است؟ اظهار کرد: در پاسخ باید گفت، اگر انقلاب اسلامی نبود چه می‌شد؟ روزگاری با تشر غربی‌ها استان‌های کشور از جمله بحرین را از کشور جدا می‌شدند، اما امروز ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از طی شصت و پنج هزار کیلومتر دریانوردی در ٨ماه در آب‌های بین المللی به کشور برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: شاخص‌های مهمی برای عمر پر افتخار انقلاب اسلامی وجود دارد که هر با وجدانی با اندک مقایسه و تحلیل واقع بینانه، می‌تواند بر آن صحه بگذارد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر، با اشاره به ٢١ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، یادآور شد: یکی از فرصت‌های بزرگ برای توسعه روحیه اقتصاد مقاومتی، توجه به صنایع خُرد و هنرهای دستی است.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: ٢٢ مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است، همیشه انگیزه‌های پاک و مخلصانه‌ای برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله مشارکت در زیر ساخت‌ها و رسیدگی به محرومان وجود دارد که باید تحت هدایت و انس با مفاهیم انقلابی برنامه‌ریزی شود و از هرگونه سیاست زدگی پرهیز شود.

وی به ٢۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: مجاهدات این عزیزان در ایام اسارت درس‌های بزرگی برای ترویج روحیه مقاومت در عصر کنونی دارد و جوانان ما باید بیشتر با این روحیه ها آشنا شوند.

امام جمعه خمیر تصریح کرد: شهید بزرگوار سرلشکر خلبان حسین لشکری قریب به هفت هزار روز در اسارت به سر می‌برد که بخش زیادی از آن را در زندان انفرادی بود و دلیل آن فقط عدم پذیرش درخواست دولت صدام برای مصاحبه و گفتن اینکه قبل از آغاز جنگ اسیر شده بود، تا بتوانند ایران را آغازگر جنگ معرفی کنند اما او مقامت کرد و درس بزرگ را به همه داد، مرحوم سید ابوترابی نیز از جمله بزرگان دوره اسارت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha