چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خمیر

حوزه / امام جمعه شهرستان خمیر گفت: تمدن سازی، آرمان نهایی دانشجوی دانشگاه‌های نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر، امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص)، با تقواترین افراد کسی است که حقیقت را بگوید، گرچه به سود یا زیان او باشد.

وی افزود: از طرفی دیگر بنا بر روایات متعدد، پرهیزکاری در راستگویی، در طهارت لسان و در آلوده نکردن زبان به دروغ است.

دروغ مادر گناهان و کلید خانه سیاه بختی است

خطیب جمعه خمیر با ذکر روایتی ادامه داد: فردی خدمت رسول خدا(ص) عرض کرد به من اخلاقی بیاموزید که خیر دنیا و آخرت در آن جمع باشد، که حضرت در پاسخ فرمودند، دروغ نگو، وای به حال آنکه راه سعادت و کامروایی خود را متوسل شدن به دروغ می‌داند.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: کاسبی که حبیب الله است، اگر به دروغ وابسته شد مالش برکت خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: آفت مهلک در خانواده‌ها این است که عضوی از آن اهل صدق نباشد و ریشه اعتماد و ایمان از بین برود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خمیر گفت: مسئولان اگر برای خوش آیند مردم از صدق لسان فاصله گرفتند، تزلزل و کم شدن رونق تلاش آنها را در جامعه و ترویج بی‌اعتمادی مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی در بخش دیگر با اشاره به ایام فاطمیه یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) میزان تشخیص حق از باطل را حضرت فاطمه(س) معرفی کردند.

وی اضافه کرد: در عصر تأویل که تهاجم نفاق به جبهه حق همه جانبه خواهد بود، تبعیت از حضرت زهرا(س) می‌تواند جامعه را از گزند فتنه‌ها دور کند.

امام جمعه خمیر ادامه داد: منطق پاره تن رسول خدا(ص) ایستادگی و استقامت در مقابل هجوم اندیشه‌های کذب و دروغ پراکنی‌ها رسانه‌های دشمن زمان است.

حجت الاسلام صالحی تأکید کرد: حضرت زهرا(س) تمام تلاش خود را بر مدار تبیین حقایق قرار داده بود و در زمان تنهایی امام عصر، چادر جهاد بر سر کرد و خود را در دفاع از ولایت فدا کرد.

وی با اشاره به ١۶ آذر روز دانشجو، یادآور شد: اگر دانشجو خواب بماند، مردم هم خواب می‌مانند و این بالاترین تعبیر برای معرفی رسالت دانشگاه و دانشجویان است.

خطیب جمعه بندر خمیر ابراز داشت: دانشجویان حقیقتا تعمیق دهنده مفاهیم بلند انقلاب اسلامی در جان و باطن جامعه هستند.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه تمدن سازی هدف و آرمان نهایی دانشجوی دانشگاه‌های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز دانشجو جا پای عمار و سلمان می‌گذارد لذا نباید دچار تردید و در اسارت تهاجم دشمن در فتنه سازی‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران و سفر رئیس جمهور به استان کردستان و حضور در بین همه آحاد مردم و گفت‌وگو با جامعه نخبگانی این استان، خط بطلانی بر تلاش چند ماهه دشمن برای متشنج جلوه دادن فضای برخی استان‌ها و کشور بود.

حجت الاسلام صالحی افزود: دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور علاوه بر عواید اقتصادی برای دو کشور، دستاورد های امنیتی بزرگی را به همراه داشت که از جمله مصوبه اخیر شورای امنیت ملی عراق بود که نشان از وجود همت کافی و اشتراک دیدگاه در سرکوب تروریسم منطقه دارد و شکست استراتژی دشمن در ناامن سازی کشورهای جبهه مقاومت را بار دیگر رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha