جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه‌ عموم جامعه را به اسارت خود در بیاورد، گفت: فکری که اسیر فرعون باشد، به جنگ موسی می‌رود و اندیشه‌ای که مدیریتش دست نمرود باشد برای ابراهیم آتش فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از مصادیق تقوا در عرصه‌های اجتماعی، رهاسازی فکر و اندیشه از اسیر شدن در دست جریان باطل است.

وی با بیان اینکه جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه‌ عموم جامعه را به اسارت خود در بیاورد، گفت: فکری که اسیر فرعون باشد، به جنگ موسی می‌رود و اندیشه‌ای که مدیریتش دست نمرود باشد برای ابراهیم آتش فراهم خواهد کرد.

امام جمعه همدان یکی از مصادیق فرعون‌ها در جامعه‌ امروزی را رسانه‌های دشمن عنوان کرد و یادآور شد: در جنگ ترکیبی دشمن به دنبال آن است که فکر، اندیشه و افکار عمومی را مدیریت کند و آنچه را که مد نظر خودش می‌باشد را به مردم القا کند و در نتیجه حس بی‌اعتمادی را در جامعه ترویج دهد.

وی به وظیفه مسلمانان در برابر اخبار کذب و دروغ دشمن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در مقابل اخبار ضد و نقیضی که می‌شنویم باید آزاداندیش بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش در نظام تربیتی خود نیازمند تحول اساسی است، مطرح کرد: این تحول هم در عرصه جذب نیرو، هم در اصلاح ساختارها و هم در محتواهای آموزشی باید محقق شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات روزهای گذشته در کشور این موضوع را ثابت کرد که در نظام تربیتی با خلأ‌هایی روبرو هستیم، اظهار داشت: این انتظار از دولت وجود دارد که نظام تربیتی را اصلاح کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه دولتمردان لازم است تا نسبت به اصلاح نظام تربیتی توجه جدی داشته باشند، گفت: هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند من انقلابی هستم، اما نسبت به آموزش و پرورش توجه جدی نداشته باشد.

وی با گرامیداشت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس، یادآور شد: با وجود تصویب قانون‌های خوبی که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شده است، اما سوال مردم این است که این قانون‌های خوب تا چه میزان اجرایی شده است؟

امام جمعه همدان افزود: مشکلات کشور تنها با تصویب قانون حل نخواهد شد، بلکه نیازمند اجرا و نظارت دقیق در عرصه اجرای آن پس از مصوب شدن هستیم.

وی از وظایف مجلس را انجام نظارت دقیق خصوصا در مسایل اقتصادی دانست و گفت: گاهی در رسانه‌ها موضوعی مطرح می‌شود اما شهروندمان مشاهده می‌کند که در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مجلس نسبت به اصلاح برخی از قوانین باید اقدام کند، یادآور شد: امروز باید قوانین مبتنی بر شرایط تحریم بازسازی شود تا مسیر تولید تسهیل شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در میدان عمل نسبت به هنجارهای اجتماعی و دینی توجه جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد:امروز سوال مردم این است که دولت چه برنامه‌ای در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات دارد؟

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha