سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عمامه‌گذاری طلاب استان با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان

حوزه/ امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه وضعیت فعلی سواحل مطلوب نیست، گفت: باید تحول در مناطق ساحلی سراسر کشور ایجاد شود و ساحل نشینان بویژه منطقه مکران، از فقر به آبادانی و پیشرفت برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: مصداق تقوای سیاسی، توکل به خدای متعال برای برون رفت از فتنه‌ها است.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، افزود: این ایام فرصت مناسبی برای شناخت ابعاد مختلف امامت است.

خطیب جمعه بندرعباس با نقل روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: «خداوند اطاعت از اهل بیت(ع) را بر مردم واجب کرد، برای اینکه نظم در جامعه حاکم شود»، یعنی اینکه ولایت نظم را در جامعه ایجاد کرده و از تفرقه در امان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: تعبیر شهید بهشتی از دانشجو به عنوان موذن جامعه است، یعنی اینکه دانشجو باید متذکر برای بندگی خدا باشد.

وی یادآور شد: دانشجو باید بیدار کننده جامعه باشد و پرچم حق را به دست بگیرد، همچنین بصیرت افزایی و بصیر بودن از مشخصات بارز دانشجویان است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دانشجو باید صدای بلند در مقابل خفقان و چهره استکبار باشد و تفکر و اندیشه آن در مسیر مبارزه با ظلم ظالمان و دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب را فریاد بزند، نه اینکه خود ابزاری در دست استکبار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: در اغتشاشات اخیر عده معدودی بلند گوی استکبار شدند و با هنجار شکنی و استفاده از الفاظ رکیک سعی در مخدوش کردن چهره دانشجویان داشتند، اما به هدف خود دست نیافتند.

وی در بخش دیگر به نقش اقتصاد دریا اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردی ترین مسئله استفاده از ظرفیت و فرصت عظیم دریا است که باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان بندر عباس با توصیه به ظرفیت رسانه در احیای نقش اقتصاد دریا، گفت: اهل رسانه باید تمرکز خود را بر روی مناطق ساحلی و ظرفیت‌های آن قرار دهند تا شاهد آبادانی در این حوزه باشیم که مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه وضعیت فعلی سواحل مطلوب نیست، افزود : باید تحول در مناطق ساحلی سراسر کشور ایجاد شود و ساحل نشینان بویژه منطقه مکران، از فقر به آبادانی و پیشرفت برسند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha