دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت : وضعیت شهرهایی که در کنار ساحل قرار دارند مناسب نیست و این سواحل خشک و بی‌روح شادابی و نشاط را از دریا گرفته که باید به سمت زیبا سازی دریاها و ساخت جاده‌ها با فاصله کم بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس که در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: بیانات هوشمندانه سید مقاومت و ارائه راهکارهای بسیار خوبی که برای جریان مقاومت در مسیر ادامه مبارزات مطرح شد، جای بسی امیدواری است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید در مجامع عمومی جهان به عنوان جنایت کار جنگی معرفی شود، افزود: شاهد نسل کشی مردم غزه در پیش چشم جهانیان هستیم، جریان با روزهای آغازین این حکومت منحوس فرق دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه سکوت دنیا در نقض قوانینی که خودشان امضا کردند جای بسی تأمل است، یادآور شد: امروز غزه ویران شده، اما مقامت نیز ضرباتی بر پیکره این رژیم وارد کرده و آنها را دیوانه و سردرگم کرده است، اما سعی در پنهان کردن آن دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: صهیونیست‌ها می‌دانند چه ‌بلایی به سرشان آمده، جریان مقاومت اهداف نظامی آنها را مورد حمله قرار داده است، ولی این رژیم، کودکان و غیر نظامیان را هدف قرار داده، اما مطمئن باشید صهیونیست‌ها بعد از این مرحله به قبل باز نخواهند گشت.

وضعیت شهرهای ساحلی خوب نیست

وی در بخش دیگر به ابلاغ سیاست‌های دریا محور توسط رهبر معظم انقلاب به‌صورت مستقل پرداخت و گفت: کشور ما کشوری دریایی است ولی مسئولان نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند و تا به دریا می‌رسند متوقف می‌شوند، ولی دریا آغاز راه است.

امام جمعه شهرستان بندرعباس ادامه داد: ۳۵ درصد کشور و قریب به ۷ استان ساحلی است که باید از این فرصت و ظرفیت خدادادی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: وضعیت شهرهایی که در کنار ساحل قرار دارند مناسب نیست و این سواحل خشک و بی‌روح شادابی و نشاط را از دریا گرفته که باید به سمت زیبا سازی دریاها و ساخت جاده‌ها با فاصله کم بپردازیم.

وی از دیگر مسائل در سیاست‌های ابلاغی دریا محور را توجه به سبک زندگی ساحل نشینی دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عمومی ساحل نشینی تدوین و وظایفی مشخص شود تا روزنه امیدی برای این شهرها اتفاق افتد.

کمبود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در هرمزگان

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اهمیت خواندن توجه به کتاب، کتابخوانی و کتابخانه، گفت: کتاب باید جزو سبک زندگی مردم و در سبد خانوار قرار گیرد و مردم در این زمینه نیز هزینه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: کمبود کتابخانه‌های تخصصی و عمومی در بندرعباس و هرمزگان مشهود و سرانه کتابخوانی نیز پایین است که باید به فکر چاره اندیشی باشیم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها علاوه بر کتابخانه تخصصی در خوابگاه‌ها کتابخانه قرار دهیم تا دانشجویان با کتاب مأنوس شوند و به خانواده‌ها نیز توصیه می‌کنیم انس با کتاب را از دوران کودکی و نوجوانی آغاز کنند و با تشویق و ترغیب آنها را آماده کنند تا کتاب و کتابخوانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: یادی کنیم از شهید طهرانی مقدم که آنچه امروز از قدرت موشکی جبهه مقاومت اسلامی داریم، تلاش‌های این شهید گرانقدر است که ما به این نقطه رسیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تشکر از نماینده عالی دولت در هرمزگان و مجموعه قضایی و انتظامی در کنترل قاچاق سوخت و پمپ بنزین، خاطرنشان کرد: با تدبیر و مدیریت و تلاش وافر وضعیت و شرایط مردم در این زمینه‌ها بهتر شده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha