پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار عبادی زاده با کشتی سازی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بومی‌گزینی در صنایع هرمزگان برای بهبود شاخص‌های فلاکت استان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی خلیج‌فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: از رئیس جمهور درخواست راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان را از رئیس جمهور داشتیم چراکه ظرفیت‌های بی‌بدیلی را در حوزه‌های علوم دریایی و صنایع دریایی داریم.

وی عنوان کرد: در دانشگاه‌های هرمزگان و دانشکده کشتی‌سازی موضوعات مرتبط با علوم و فنونی دریایی فعالیت می‌کنند اما این فعالیت، پراکنده است و نیاز است که دانشگاهی به صورت متمرکز در حوزه علوم، فنون و صنایع دریایی فعالیت و اقدامات به تربیت نیروی انسانی در این زمینه کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که با احتساب جزایر این عدد به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر هم می‌رسد. به آب‌های آزاد و خلیج‌فارس ارتباط داریم که ظرفیت بسیار بالایی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به این نکته که استان هرمزگان به عنوان مرکز و محور صنایع و علوم دریایی قرار گیرد، ادامه داد: توجه به اقتصاد دریا، حقوق دریا، گردشگری دریا و … از جمله علوم دریایی است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنایع دریایی دارد.

وی به را ذکر این نکته که استان هرمزگان طی ۳ سال گذشته از رتبه سوم فقر به رتبه اول فقر در کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: این فقر در استان هرمزگان قابل قبول نیست. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث بروز این آمار منفی از استان هرمزان شده است، اشتغال است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ارتباط مستقیم بیکاری با فقر، عنوان کرد: این همه ظرفیت استان هرمزگان را نمی‌توان در کنار این آمار قبول کرد و اینکه تنها یکی یا ۲ استان از هرمزگان وضعیت بهتری در اشتغال داشته باشند با وجود این همه صنایع و ظرفیت قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تربیت نیروهای متخصص در استان هرمزگان را یکی راه‌کارهای حل این مسائل دانست و گفت: خواسته ما از دانشگاه‌ها این است که نیروهای مورد نیاز صنایع را تربیت کنید و تدابیری باید در مرکز اندیشیده شود تا این افراد جذب شوند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای بومی استان هرمزگان در صنعت کشتی‌سازی پررنگ است، عنوان کرد: امیدوارم این رویکرد بومی‌گزینی در کشتی‌سازی تقویت شود تا با کاهش آمار بیکاری در استان هرمزگان شاخص فقر و فلاکت نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha