یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه هرمزگان

حوزه /حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: هدف گذاری تولید کننده برای تولید محصول بایستی به سمت صادرات باشد تا از این رهاورد انگیزه و فرصت و رقابت موثر در بازارهای جهانی بوجود آید و نهایت استفاده اقتصادی برای سرمایه گذار و مردم حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز دوشنبه در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های متنوع کشاورزی و باغداری در هرمزگان به ویژه در عرضه محصولات باغی نظیر خرما عرضه آن در بازارهای جهانی بایستی روند رو به رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند حمایتی از محصولات مربوط به جهاد کشاورزی باید افزایش یابد، افزود: بنا بر ظرفیت های خدادادی استان در زمینه کشاورزی با بازاریابی اصولی سعی در تشویق مردم در این عرصه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: هدف گذاری تولید کننده برای تولید محصول بایستی به سمت صادرات باشد تا از این رهاورد انگیزه و فرصت و رقابت مؤثر در بازارهای جهانی بوجود آید و نهایت استفاده اقتصادی برای سرمایه گذار و مردم حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: بهترین نهادی که می تواند در بازاریابی محصولات تولید کنندگان موثر است خود اتاق بازرگانی است که با تجارب ارزنده خود می توانند نقش مهمی در تجارت و صادرات ایفا کنند.

وی اظهار کرد: با ابتکارات بسیار ارزشمند اتاق بازرگانی هرمزگان ارتباط بین نسلی با ایجاد انجمن کار آفرینان جوان در حال شکل گیری است که نوید آینده درخشانی را در بر خواهد داشت.

امام جمعه بندرعباس به نقش اشتغال مولد در هرمزگان اشاره کرد و گفت : هدف گذاری در اشتغال با احیای صنایع خانگی و کوچک باعث تحت تأثیر قرار گرفتن این حوزه شود و گام های بلندی برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: هرمزگان ظرفیت و توانایی قرار گرفتن مرکز ثقل حمل و نقل زمینی، دریایی برای کریدور شمال به جنوب کشور را داراست البته با ایجاد حمل و نقل هوایی نیز می تواند نقش آفرینی بهتری کند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در حوزه دریایی نگاه تمدنی در کشور باشد، افزود: الزامات در نگاه اقتصاد دریا محور باید در فرهنگ ساحلی نشینی جستجو کرد و رابطه اقتصاد با فرهنگ را به الگوی برای رشد اقتصاد کشور ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: ایجاد سامانه مجوزها در شیلات و مدیریت صیادان غیرمجاز و تکلیف محدودیت منابع دریایی باید مدیریت شود و دل نگرانی ها گام شیلات به سمت آبزی پروری سوق یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه عمده تمدن ها در کنار دریا ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت های دریایی در پژوهش ها و بررسی مشکلات و فرصت های پیش رو با دیدگاه و نگاه ملی برنامه ریزی شود.

وی با اهمیت خواندن بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت هر منطقه یا کشور، گفت: بخش خصوصی یکی از سرمایه های ملی هر کشور است و سهم این بخش در اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha