چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 986982
۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
تجليل از تعاونگران

حوزه/ طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از تعاونی های برتر ملی استان تجلیل شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس؛ ظهر امروز نشست صمیمی تعاونگران برتر استان هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان، با حضور هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تعاونگران برتر در محل دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

ابراهیمی در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد تعاونی های استان، نقش آن ها را در توسعه اقتصادی بی بدیل دانست و تعاونی ها را راهی برای افزایش نقش مردم در اقتصاد معرفی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تعهد دولت به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، بیان کرد: تعاونی ها آمادگی مشارکت در این امر را دارند و می توانند سهم خود را ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به مزایای تشکیل تعاونی های توسعه عمران از تلاش برای تشکیل این تعاونی ها در شهرستان های استان هرمزگان خبرداد.

راه اندازی مرکز داوری تعاون

در ادامه این نشست، عباس سالاری رئیس اتاق تعاون هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد اتاق تعاون ارائه و با اشاره به راه اندازی مرکز داوری تعاون از رسیدگی به ۶۳۰ پرونده خارج از رویه قضایی و ایجاد صلح و سازش در آن ها خبر داد.

راه اندازی ۶ مرکز تجمیعی تزریق واکسن

سرگرد شهبازی، فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان نیز در این نشست از راه اندازی ۶ مرکز تجمیعی تزریق واکسن و توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه خبرداد.

نقش تعاون در اقتصاد اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم با تبیین مصادیق اقتصادی جهان غرب لیبرالیستی و شرق سوسیالیستی، تعاون را یکی از مضامین مهم اقتصاد اسلامی دانست و بر لزوم پررنگ کردن رنگ آن در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین خواستار تشکیل کارگروهی در دورن تشکیلات تعاون برای احصای مشکلات و آسیب های این حوزه و ترسیم دستورالعمل ها و پیشنهادهایی برای رفع آن و اعلام به مجلس و دولت شد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: تعاونی ها باید هم از لحاظ کیفی، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ تنوع تعاونی ها گسترده تر شوند تا هم در برگیرندگی آن ها افزایش یابد و هم مردم بیشتری بتوانند در آن ها عضویت پیدا کنند. 

تجلیل از تعاونی های برتر

بر پایه این گزارش، در این نشست از ۴ تعاونی برتر ملی که حائز رتبه های برتر در جشنواره تعاونی های برتر کشور شده اند شامل تعاونی های مروارید شکیل قشم، مصرف کارکنان گمرک قشم، گل بار رنگین طبل قشم و نیک داران کیمیا هرمزگان و یک تعاونی برتر شایسته تقدیر ملی شرکت تعاونی، جانبازان و ایثارگران میثاق سپهر خلیج فارس  تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha