دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲  بندرعباس

حوزه / امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید از ظرفیت نهفته دریا بهترین استفاده را ببریم، گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از توجه به دریا غفلت نورزیم و تمدن نوین اسلامی اقتصادش دریا پایه باشد، در این حوزه هرمزگان با اتصال به دو دریا سهم بسیار بالایی در ظرفیت دریا از خود دارد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: حقیقت تقوا این است که انسان متوجه گردد خدا ناظر همه اعمال اوست و کارهای خودش را بر این مبنا برنامه ریزی کند.

وی به سالروز شهادت امام سجاد (ع) بنا بر روایتی اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان مفتخر است که نام سپاه استان به نام این امام همام مزین است و خدمتگزار کنگره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در هفته پیش رو سالگرد ورود عزت مندانه آزادگان سرافراز به کشور را داریم، آزادگان سرمایه‌های معنوی ملت شریف ایران هستند و بایستی برای این سرمایه عظیم در دفاع مقدس به خاطرات آنها اکتفا نشود، بلکه سینما و رسانه را برای نشان دادن رشادت‌های آنان پای کار بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده به دیدار پرسنل و عوامل ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این اتفاق در گذشته ایران سابقه نداشته که بتوانیم در همه دریاها حضور داشته باشیم و این کار برکات زیادی را برای نظام به دنبال خواهد داشت و وجه بین المللی ما را که کمتر از ارزش سیاسی نیست، ارتقا داد.

وی اظهار کرد: حضور امنیت ساز جمهوری اسلامی در عرصه دریا، فرصت بسیار مغتنمی را به نظام داده و این تفکر که آبراهه بین المللی منحصر به کشورهای خاص است را از بین خواهد برد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس تأکید کرد: ۹۰ درصد از تجارت دنیا در حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد و ۱۰درصد آن در حوزه خاکی و هوایی است و اقتدار بالای ایران اسلامی در امکانات دریایی و کشتی‌های بزرگ خود سند پیشرفت و توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نهفته دریا بهترین استفاده را ببریم، تصریح کرد: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از توجه به دریا غفلت نورزیم و تمدن نوین اسلامی اقتصادش دریا پایه باشد، در این حوزه هرمزگان با اتصال به دو دریا سهم بسیار بالایی در ظرفیت دریا از خود دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: حمایت از صنایع کوچک یک ضرورت است و با مشکلاتی که ما در عرصه اشتغال داریم، می‌توان با تقویت این صنایع قدم بزرگی در ایجاد اشتغال برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: دولت سیزدهم به‌ویژه در هرمزگان در فعال سازی بنگاه‌های راکد قدم‌های بسیار خوبی را برداشته که قابل تقدیر است و در ادامه نیز باید تسهیلات مورد نیاز این صنایع و بنگاه‌های کوچک تزریق شود، تا انگیزه بیشتری برای آنان حاصل شود و از طرفی دیگر بازار فروش برای آنان چه در داخل و خارج از ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث واحدهای صنایع تبدیلی در کنار روستاها راهکار بسیار مناسبی است که دو هدف را می‌تواند دنبال کند، اول اینکه مهاجرت از روستا را به شهر کاهش دهد و دوم روستاییان با امنیت فکری به کاشت و برداشت محصولات خود بدون هیچگونه دغدغه مشغول شوند و دست واسطه نیز در قیمت گذاری کوتاه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha