جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر ضرورت توسعه بنگاه های کوچک، گفت: افراد تحصیلکرده بومی به دنبال کارهای اداری هستند و زمانی که صحبت از اشتغال زایی می شود، استقبال نمی کنند و نیاز است نخبگان و اساتید دانشگاه ها نوع نگرش جوانان به کار را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازهرمزگان،حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، صبح امروز در دیدار با جامعه کارگری استان هرمزگان به مناسبت هفته کار و کارگر در دفتر امام جمعه بندرعباس، گفت: افراد جامعه اگر مشغول کار باشند فقر  رخت برخواهد بست. استان هرمزگان ظرفیت و امکانات بالایی دارد و آمار اشتغال استان زمانی که در سطح کشور ارائه می شود، قابل قبولی نیست و انتظارات از استان بسیار بالاتر است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ظرفیت های صنایع و معادن در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگاه ها و پروژه های استان هرمزگان بر روی زمین مانده است و در سال ۱۴۰۰ با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه شعار سال باید به دنبال مانع زدایی باشیم، در این راستا هماهنگی ها با دادگستری استان، سازمان صمت و مسؤلین مربوطه انجام شده است و امسال باید شاهد راه اندازی کارگاه های جدید و اشتغال زایی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر این که توسعه بنگاه های کوچک در کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر است، افزود: ظرفیت های بی نظیر گل خانه ای شرق استان و وجود معادن در مناطق مختلف استان مانند کوشا و بشاگرد ظرفیت عظیمی است که باید ساماندهی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به این که با تاکید بر ترویج فرهنگ کار، اظهار کرد: نوع نگاه به کار در استان هرمزگان نگاه مطلوبی نیست و آمارهایی هم که مسؤلین ارائه می‌دهند آمار مناسبی نیست، چرا که افراد تحصیلکرده بومی به دنبال کارهای اداری هستند و زمانی که صحبت از اشتغال زایی می شود، استقبال نمی کنند و نیاز است نخبگان و اساتید دانشگاه ها نوع نگرش جوانان به کار را تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت احیای صنایع دستی و مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: درگذشته تاریخی، بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس وابسته به صنایع دستی هرمزگان بودند، لذا احیای این صنعت باعث ایجاد اشتغال می شود.

وی در پایان یادآور شد: دریا دارای ظرفیت های بسیار عظیمی است و می‌توانیم مشاغل مختلفی را در این حوزه احیاء کنیم، اما اکنون تقریبا ۱۰ درصد از ظرفیت عظیم دریا در حال بهره برداری است، البته استفاده از این ظرفیت نیازمند تغییر نگرش مسؤلان استان است که بتوانند حوزه های مختلف را در جهت اشتغال زایی فعال کنند. نباید تمام نگاه ها را به سمت صنایع استان سوق دهیم، بلکه باید از ظرفیت صنایع استفاده لازم را ببریم اما دیگر حوزه ها را نباید فراموش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha