یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده/ اعضای شورای شهر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : الگویی در شهر سامن برای حل چالش بافت فرسوده اجرا شده که علاوه بر حل مشکلات مردم، باعث خلق درآمد برای شهرداری آن منطقه نیز شده است به همین جهت باید از این روش الگو گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان روز شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر بندرعباس، شهرداری را موتور محرک شهر دانست و اظهارداشت: یکی از خواسته‌های قدیمی مردم شهر بندرعباس، بازارچه‌های محلی است که اگر بتوان به کمک سرمایه‌گذاران بازارچه‌هایی را در کنار خورها راه‌اندازی کرد، کمک خوبی به ارتقاء اقتصاد خانوار و شهر خواهد کرد.

وی با ذکر این نکته که باید فکری به حال سواحل بندرعباس کرد، گفت: شهر بندرعباس باید از گذرگاه به ایستگاه گردشگری تبدیل شود و جهت تحقق این امر لازم است که ظرفیت‌هایی برای اقامت و جذابیت‌های گردشگری در سطح شهر به ویژه سواحل ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های ساحلی شهر بندرعباس و استان‌ هرمزگان، تصریح کرد: سیاست گریز از ساحل به سمت کویر مرکزی، از دوران قاجار در کشور وجود داشته است که باید بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، ظرفیت‌های دریا را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، افزود: برای تبدیل ظرفیت‌های دریا به فرهنگ عمومی، ضروری است که شهرهای جدید را در پهنه‌های ساحلی تعریف کنیم و پروژه‌هایی در این مناطق اجرا شود.

وی، با اشاره به لزوم ارتباط‌گیری شهرداری و شورای شهر بندرعباس با شهرهای مختلفی که در حوزه بافت فرسوده موفق عمل کرده‌اند، مطرح کرد: الگویی در شهر سامن برای حل چالش بافت فرسوده اجرا شده که علاوه بر حل مشکلات مردم، باعث خلق درآمد برای شهرداری آن منطقه نیز شده است، به همین جهت باید از این روش الگو گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که بخشی از فرهنگ عمومی مردم، مربوط به شهرداری بندرعباس است، تشریح کرد: بر اساس رصدهای انجام شده برخی از مناطق نیازمند انجام اقدامات عاجل فرهنگی است و که در این راستا انیازمند همکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری با شورای فرهنگ عمومی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با تأکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان، در حال رشد است اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت، بهداشت و درمان دارای چالش‌هایی است، به همین جهت باید توازن در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان در دستور کار باشد و از ناهمگونی موجود جلوگیری شود.

وی با اشاره به ناهماهنگی موجود بین دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان برای حل چالش‌های خرد مردم، عنوان کرد: در بازدیدها و سفرهایی که مناطق مختلف داشتم، عدم هماهنگی بین دستگاهی برای حل مشکلات خرد مردم کاملا مشهود است، در صورتی که با هماهنگی میان مدیر چند دستگاه اجرایی، بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به چالش‌های موجود میان چندین دستگاه‌ اجرایی از جمله شهرداری، تصریح کرد: استاندار هرمزگان باید اکیپی را برای برقراری هماهنگی بین بخشی قرار دهد و حل چالش‌های بین دستگاهی را به عنوان یک اصل پیگیری کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha