شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ط

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل گفت: اگر از روش زندگی حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود، هیچ موقع دچار مشکلات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در جامعه نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل در مصلای این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: امروز اگر صدق پویا داریم به خاطر مکتب اهل بیت(ع) است.

امام جمعه آران و بیدگل، فرزندان حضرت زهرا(س) را حافظان دین و نوامیس دانست و گفت: برای شناخت بیشتر حضرت زهرا(س) باید به روایات و آیات قرآن مراجعه شود.

وی بر لزوم استفاده از سیره حضرت زهرا(س) در زندگی زناشویی تأکید کرد و یادآور شد: اگر از روش زندگی حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود، هیچ موقع دچار مشکلات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در جامعه نمی‌شویم.

حجت الاسلام سلیمانی به افزایش آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر خانواده‌ها از زندگی حضرت زهرا(س) الگوبرداری می‌کردند هیچ موقع یک سوم ازدواج‌ها در کشورم منجر به طلاق نمی‌شد.

وی به آثار مخرب طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: گاهی جسم یک نفر بیمار می‌شود که قابل تحمل است، ولی اگر روح یک فرزند طلاق ضربه بخورد، حتی با دادن هدیه و تعارف لفظی هم قابل جبران نیست.

امام جمعه آران و بیدگل، بر لزوم اصلاح دیدگاه‌ها نسبت به زن در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: تا زمانی که دیدگاه‌ها نسبت به دختران درجامعه اسلامی تغییر نکند، باید شاهد افزایش آمار طلاق و از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها باشیم.

وی، با بیان اینکه شعار زن، زندگی، آزادی نشان از درست نبودن دیدگاه‌ها نسبت به زن در جامعه دارد و گفت: کسانی که دم از آزادی زن در جامعه ایرانی می‌دهند، خودشان حتی اجازه نمی‌دهند خانواده‌ها دخترانی را که در اردوگاه‌هایشان زندانی کرده‌اند را ببینند.

امام جمعه آران وبیدگل، با بیان اینکه اسلام حضور زنان در مجامع عمومی با پوشش اسلامی را منع نکرده است، خاطرنشان کرد: اگر حضور زن در جامعه مانعی داشت، حضرت زهرا (س) وارد جامعه نمی‌شدند و در جنگ احد برای مداوای مجروحین شرکت نمی‌کردند.

حجت الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه اسلام اختلاط زن و مرد را منع کرده است، یادآور شد: اسلام صحبت کردن یک زن با یک مرد نامحرم را برای حفظ حیثیت دو طرف و حتی پوشیدن لباس تحریک کننده به جز روبروی شوهر در خانه را منع کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام میدان دادن به منافقین و سکوت نخبگان را منع کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستورات اسلام هیچ موقع اجازه نمی‌دهد عده‌ای منافق میدان داری آمریکا و رژیم صهیونیست را در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

امام جمعه آران وبیدگل، بر لزوم عدم حمایت نخبگان ایران از توطئه استکبار جهانی علیه کشورمان تاکید کرد و اظهار داشت: نخبگان دانشگاهی، متمکنین، روحانیون و کسانی که در زمین بازی و رسانه ملی مشهور شده‌اند، به عنوان افراد تاثیر گذار در جامعه نباید در برابر توطئه‌های استکبار جهانی علیه کشورمان ساکت باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha