شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1057480
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
محلات

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه محلات نشست علمی پژوهشی ازدواج و اخلاقی بودن آن در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در آستانه هفته پژوهش نشست علمی پژوهشی "ازدواج و اخلاقی بودن آن" صبح امروز با حضور حجت الاسلام علیرضاآل بویه استاد حوزه علمیه استان مرکزی، به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه محلات برگزار شد.

در ابتدا خانم صالح و خانم آقا محمدی از طلاب سطح ۳ مطالبی در مورد اخلاقی بودن ازدواج و نقدی که برآن وارد شده بیان کردند که در ادامه حجت الاسلام آل بویه اظهار داشت: امروزه بحث‌هایی مطرح می‌شود که در قبل، این مباحث به صورت فعلی نبود، همانند سقط جنین و یا اخلاقی بودن یا نبودن ازدواج که باید با مطالعه و پژوهش به شبهات پاسخ داد.

حجت الاسلام آل بویه تصریح کرد: این پرسش بسیار مطرح می‌شود که آیا قوام ازدواج به عشق است؟ که در پاسخ باید گفت، بسیاری از افراد بدون عشق ازدواج کرده‌اند اما زندگی موفقی داشته‌اند، زیرا اگر زن و شوهر اخلاق محور باشند عشق را به دنبال خود می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: عشق واقعی، عشق به خوبیهاست، اگر کمی پژوهش کنید کم کم جرقه‌هایی در ذهن به وجود می‌آید که با توجه به آیه " رَبَّنَا هَبۡ لَنَا مِنۡ أَزۡوَٰجِنَا وَ ذُرِّیَّـٰتِنَا قُرَّةَ أَعیُنٖ"، فرزند و همسر هدیه‌ای از جانب خداوند است.

حجت الاسلام آل بویه با بیان اینکه ازدواج براساس آیه شریفه اخلاقی است یادآور شد: اگر زن و شوهر یکدیگر را هدیه خداوند بدانند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha