سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خانم صباغان

حوزه/ نشست معرفت افزایی با موضوع تبیین «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی»، در موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، ملیحه صباغان، مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان در نشست معرفت افزایی با موضوع «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی» در جمع طلاب این موسسه گفت: متاسفانه امروز عفیفانه زیستن در کشور اسلامی مورد تمسخر قرار می گیرد و زن از جایگاه عالی خودش دور شده است. تا اواخر قرن نوزدهم زن به عنوان موجود درجه ۲ محسوب می شد و مثل یک برده با او رفتار می کردند و مالک هیچ حقوقی نبود از قرن نوزدهم به بعد و ظهور انقلاب صنعتی سرمایه داران به فکر کشاندن زن به اجتماع و قرار دادن حقوقی برای آنها شدند و با تصویب آن در مجلس اولین نتیجه آن حضور زنان با حقوق پایین به جامعه آغاز شد.

استاد حوزه خواهران، انبوه سازی را دومین خروجی انقلاب صنعتی برشمرد و افزود: با افزایش تولید در کارخانه ها نیاز به تبلیغ برای سرمایه داران را به فکر استفاده از زنان انداخت و جذابیت زنان بعنوان کالای تبلیغاتی و ابزاری در جامعه بروز کرد. سرمایه داران به این نکته توجه داشتند که اگر زن در سن پایین ازدواج کند کمتر می توانند از او استفاده ابزاری در تبلیغات کنند و سومین خروجی انقلاب صنعتی بالا بردن سن جوانان در ازدواج بود و این عوامل موجب شد که زن تبدیل به یک کالای لوکس در جامعه شود.

مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان با اشاره به این مطلب که در زمان جاهلیت زن زنده به گور می شد و در جامعه مدرن از زن استفاده ابزاری شد، افزود: در جوامع غرب یکسری خصوصیات خوب مثل قانون پذیری، علم آوری و نظم وجود دارد اما از لحاظ خانواده و زن که محور خانواده است سقوط کرده است و امروزه می خواهند عفیف بودن را از جوامع اسلامی هم بگیرند.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) زنانی هستند که تا قیامت به آنها افتخار می کنیم. حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان غصب فدک حامی ولایت بودند و در جامعه هم حضور پیدا کردند. حضرت زینب (س) که در زمان حیات ۵ معصوم بودند و از هر کدام یک خصلت را گرفتند از پیامبر (صلی الله علیه و آله) عقل را از حضرت علی (ع) شجاعت را از حضرت زهرا (س) عفت و حیا از امام حسن (ع) صبر و از حضرت امام حسین(ع) عزت و از امام سجاد (ع) عالم بودن را به ارث بردند و به نام عقیله بنی هاشم لقب گرفتند و در صحنه اسارت این خصوصیات جلوه بیشتری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha