جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1057546
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
مدرسه علمیه خواهران خاش

حوزه/ امام جمعه شهرستان خاش گفت: حضرت زینب(س) در رسیدن به مسائل علمی بسیار کوشا و به شبهات زمان خود پاسخ می‌داد و به عنوان عابده آل علی(ع) شناخته می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش روز گذشته در جمع طلاب، اساتید و بانوان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خاش با تفسیر ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در رسیدن به مسائل علمی بسیار کوشا و به شبهات زمان خود پاسخ می‌دادند و این نشان از جایگاه علمی رفیع این بانوی بزرگوار دارد که به عنوان عابده آل علی(ع) شناخته می‌شدند.

وی به بیان بُعد معنوی حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: از سنین خردسالی اهل عبادت بودند که صبوری، گذشت، ایثارگری، ولایتمداری، بصیرت، عفت و حیا از برجسته‌ترین خصائص این بانوی بزرگ به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان خاش، تصریح کرد: ایستادگی حضرت زینب(س) و حفظ تمام این خصوصیات در شرایط سخت جنگی و اسارت، ایشان را به الگویی بی‌بدیل برای زنان و دختران جهان تبدیل کرده است.

از اهم برنامه‌های این مراسم، تلاوت قرآن، تقدیر از پرستار خانم دلارامی، اجرای سرود مدرسه دخترانه رستگاران، صلوات خاصه، مداحی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز، پذیرایی و پخت و توزیع آش نذری می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha