جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: مسئولین و نهادهای متعدد در این زمینه موظف هستند از جوانان حمایت کنند و زمانی می‌توانیم تکاب را به جایگاه واقعی خود برسانیم که در زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس روایات هیچ نمازی به اندازه نماز جمعه دارای فضیلت نیست، اظهار داشت: نماز جمعه خلاصه‌ای از شعار اصلی قران کریم و انبیاء مبنی بر اطاعت از خداوند و دوری از طاغوت است.

وی در ادامه به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: سخت‌ترین مقطع حیاتی حضرت زهرا(س) از دوران وفات پیامبر تا شهادت خودشان می‌باشد و حضرت علی(ع) در نهج البلاغه بیان می‌کنند که فتنه کور به وجود آمد و مردم در شناخت حق به شک افتادند و این برهه برای ائمه نیز سخت‌ترین برهه بود که در این‌جا قیام حضرت زهرا(س) راهگشا بود و پیامبر اکرم(ص) رضایت دختر خویش را ملاک رضایت الهی بیان کرده‌اند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: قیام حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت بود و مردم شریف ایران نیز به تأسی از حضرت زهرا(س) در اغتشاشات اخیر، تمام قد پشتیبان ولایت فقیه شدند و در برابر دشمن کوتاه نیامدند و نمونه آن را در راهپیمایی ۱۳ آبان به عیان دیدیم که نسبت به سال‌های قبل بسیار پرشورتر بود.

وی نشان دادن مسیر درست را دومین شاخصه قیام حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: مسیری که نبی مکرم اسلام(ص) ترسیم کرده بودند، اگر مردم بدان عمل می‌کردند، دیگر شاهد به وجود آمدن گروه‌های تروریستی و تکفیری نمی‌شدیم و لذا حضرت زهرا(س) با قیام خود چهره منافقین را آشکار و آن را به مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به روز دانشجو اشاره کرد و یادآور شد: دانشجوها اگر بتوانند مردم را در بزنگاه‌ها راهنمایی کرده و به سمت افعال نیکو دعوت کند، جامعه روز به روز پیشرفت خواهد کرد، همانند دوران دفاع مقدس که بیش از ۴ هزار دانشجو در آن دوران به شهادت رسیدند و شهید چمران که یک دانشجو و محصول دانشگاه بود، همه خوشی‌ها را کنار زده و برای دفاع از انقلاب اسلامی به جبهه‌ها می‌رود و به شهادت می‌رسد.

وی با بیان این که اگر الگوی یک دانشجو، شهید چمران و احمدی روشن‌ها باشد، قطعا مفید خواهد بود، گفت: کسی که انسان‌های صالح و سالم را الگو قرار دهد، می‌تواند برای کشور مفید باشد و کسانی که گوش به سخنان تروریست‌هایی مثل مریم رجوی و منافقین می‌دهند و در دانشگاه فحش‌های رکیک بدهند و جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، به سوء العاقبه دچار خواهند شد و لذا دانشجویان باید به این مسئله توجه داشته باشند که جایگاهشان در جامعه، جایگاه موذنی است.

امام جمعه تکاب عنوان داشت: اشتغال آفرینی مورد تأکید حضرات معصومین است و در این باره روایات متعددی وجود دارد که باید انسان‌ها آموزش‌هایی را سپری کرده و به اشتغال روی بیاورند، اما متاسفانه به این مسئله در شهرستان تکاب توجهی نمی‌شود و همه به دنبال این هستند که در معادن مشغول به کار شوند و موضوعی که باید توجه داشته باشیم این است که معادن هم دارای اشتغال محدودی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولین برای ایجاد اشتغال تلاش کنند، تصریح کرد: مسئولین و نهادهای متعدد در این زمینه موظف هستند از جوانان حمایت کنند و زمانی می‌توانیم تکاب را به جایگاه واقعی خود برسانیم که در زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری تلاش کنیم.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به روز هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: فعالین هلال احمر در همه بحران و مواقعی که نیاز وجود دارد، حاضر می‌شوند و بدون هیچ چشم داشتی به انجام وظیفه می‌پردازند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسنی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مسئولین از جوانان و اشتغال آفرینان حمایت می کنند ولی در بین آنها تبعیض قائل می شوند، ژن خوب و بد داریم، خون های رنگی تر داریم، آقازاده های فرنگ رفته داریم، حتی قبرهای دیجیتال هم داریم.