جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با تاکید بر اقتصاد دریا محور گفت: اقتصاد دریا محور باید مورد توجه جدی مسئولین استانی قرار گیرد و این توصیه رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد دریا محور گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند: «استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود» به همین جهت اقتصاد دریا محور باید مورد توجه جدی مسئولین استانی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر یک استان دریایی با سواحل طولانی است گفت: مسئولین کشوری و استانی باید برای استفاده از این ظرفیت عظیم، به صورت ویژه‌ای برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات استان در زمینه معیشت و ایجاد اشتغال را می‌توان با فعال‌سازی ظرفیت اقتصاد دریا محور و دریا پایه مدیریت و حل کرد؛ قطعاً حوزه اقتصاد دریا فراتر از مسائل مرتبط با شیلات و گردشگری دریایی است که در همین زمینه ها هم متأسفانه در استان ما به خوبی از ظرفیت دریا استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام خدری عنوان کرد: لازم است که صنایع مرتبط با آب و دریا از جمله حمل‌ و نقل دریایی، گردشگری دریایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آبزی‌پروری و شیلات مورد توجه جدی قرار گیرد و این نیازمند اراده جدی و طرح و برنامه دقیق و عملیاتی است که امیدواریم با این توصیه رهبر معظم انقلاب، مسئولین ما نسبت به استان‌های دیگر نسبت به این موضوع پیشگام باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha