چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نکونام

امام جمعه شهرکرد گفت: وظیفه مسئولان شهرستان و فرمانداری شهر این است که مرتب به گوشه و کنار شهر سرکشی کنند و قبل از بیان مردم، مشکلاتی را که نه اعتبار زیاد و نه زمان زیادی لازم دارد را با برنامه‌ریزی و مدیریت درست انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد در تفسیر سوره یوسف، اظهار داشت: امید، جز مکتب اهل بیت(ع) و ویژگی‌های شیعه است، لذا هیچ وقت هیچ چیز مومن را مأیوس نمی‌کند، اما دشمن انواع مکرها را به کار می‌گیرد که مردم را از راهشان مأیوس کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ظرفیت برای امید بسیار و برای ناامید شدنمان هیچ بهانه‌ای نداریم، افزود: ناامید شدن کار دشمن و ناامید کردن کار کافر است، لذا امید، پیام قرآن و خواست خدا از بندگان است و مقام معظم رهبری نیز در این راستا می‌فرماید: امروز ناامید کردن جامعه بزرگترین گناه است.

وی ادامه داد: روز ۱۲ آذر روز قانون اساسی نامیده شده است که ۹۹ و نیم درصد مردم شرکت کنندگان در انتخابات به قانون اساسی مترقی و نشأت گرفته از منابع غنی اسلام ناب رای دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام توضیح داد: قانون اساسی یک ثروت عظیم است که از منابعی از اسلام شناسان متعهد و ناب دور هم جمع شدند و این قوانین را استخراج کردند و قانون اساسی را شکل دادند، که عمل به آن توفیق می‌خواهد.

وی ادامه داد: بر اساس نقل ۷۵ روز بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) فاطمیه اول را خواهیم داشت که مجالس زهرایی شکل می‌گیرد و بصیرت زهرایی به جامعه تزریق می‌شود و لذا باید گفته شود که فلسفه شهادت این بانو، پیروی از ولایت است که مکتبش و راهش به اهتزاز درآمدن پرچم ولایت می‌باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اظهار داشت: مسئله شهادت حضرت زهرا(س) خیلی مهم است و نباید تنها به عزاداری و اشک اکتفا کنیم، بلکه باید در این ایام از مکتب حضرت زهرا(س) پیام بگیریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد را دریابید و آن‌ها را از غربت در آورید، نگذارید برنامه‌های دینی کمرنگ و در حاشیه قرار گیرد، بلکه رضایت پروردگار را در رأس امور قرار دهید.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه سعی کنید مسجد محوری شکل بگیرد و مسجد را پایگاه رشد تربیت نسل جوان و پایگاه تعالی بخش جامعه بدانید، توضیح داد: در طرحی هر هفته به مساجد شهر سرکشی می‌کنیم که مردم مسائل و دغدغه‌هایی را در این جلسات مطرح می‌کنند، اما بسیاری از این مشکلات جزئی و شدنی است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: من چند سال پیش به مسجدی رفتم و یک مسئله و مشکل جزئی را مطرح می‌کردند امسال هم که باز رفتیم همان مسئله جزئی را مطرح کردند، گفتم چرا این مسئله خیلی جزئی حل نشده است، گفتند آقایان مسئول هر کدام نظرهای خودشان را دارند و کنار هم نمی‌نشینند تا نظراتشان را هم جمع کنند و این مشکل را حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خطاب به مسئولان استان گفت: خیلی از این مشکلات، مشکلات عمده و بزرگ و پیچیده نیست، مشکلات جزئی است که من همین جا می‌خواهم تقاضا کنم به این مسائل جزئی بپردازند، نگذارند یک مسئله جزئی و کوچک به یک مشکل چند سال تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که وقتی این مشکلات جزئی و کوچک مردم را می‌شنوم واقعا شرمنده و خجالت زده می‌شوم، گفت: مسئولان استانی این کارها را خیلی راحت می‌توانند انجام دهند، این‌ها خیلی جزئی است و پول و امکانات و اعتبارت آن چنانی برای حل آن نیاز نیست، که لازم است برنامه ریزی و عزم و اراده حل این مشکلات در مسئولان ما باشد که وقتی می رویم در مساجد و مشاهده می‌کنیم یک موضوع چندین سال است باقی مانده، آنقدر شرمنده نشویم و خجالت نکشیم.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان شهرستان و فرمانداری شهر این است که مرتب به گوشه و کنار شهر سرکشی کنند و قبل از بیان مردم، مشکلاتی را که نه اعتبار زیاد و نه زمان زیادی لازم دارند را با برنامه‌ریزی و مدیریت درست انجام دهند.

دانشجو موذن و جهت دهنده جامعه به شعائر دینی است

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بیان داشت: دانشجو موذن و جهت دهنده جامعه به شعائر دینی و مبارزه کننده با بدخواهان است زیرا که دانشجویان از این جامعه‌ اسلامی‌اند، پس مشکلات جامعه و کمرنگ بودن شعائر اسلامی جامعه را مطالبه می‌کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: روزگاری ایران برای استکبار چهارراه امنی بود و امروز این مکان امن را از دست داده‌اند و جمهوری اسلامی پر قدرت‌تر از قبل راه رشد و تعالی را ادامه می‌دهد تا به قدرت جهانی تبدیل شود، لذا آمریکا بزرگترین چالش خود را در این کشور جست‌وجو می‌کند.

دشمن می‌خواهد ایران را در مقابل ایران قرار دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: امروز تصمیم گرفتند ایرانی را در مقابل ایرانی قرار دهند تا وحدت داخلی را بشکنند، شکافت‌های قومی را تقویت بخشند و اقشار و اصناف و زنان و دختران را با شعارهای تو خالی رو در روی اسلام قرار دهند، این در حالی است که کارنامه خودشان بسیار سیاه است.

وی افزود: این قوم داعش را ایجاد کردند که بدترین رفتار خشن را با زنان اعمال کردند و اگر به کمک شهید سلیمانی شر دشمن در سوریه کم نشده بود الان بدترین اتفاقات در عراق صورت می‌گرفت و اکنون ایران مورد توجه قرار می‌گرفت که البته هدفشان هم همین بود و به لطف خداوند به نتیجه نرسیدند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha