شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: ترکیه و جمهوری آذربایجان در صدد توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و باید دولتمردان کشور هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسمخانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان این که برخی شعارهایی که از سوی معاندین نظام اسلامی مطرح می‌شود و برخی افراد بدون اطلاع از عقبه آن‌ها، آن را تکرار می‌کنند، در جهت آسیب زدن به کشور است، اظهار داشت: شعار زن، زندگی، آزادی از سوی عبدالله اوجالان رئیس پ ک ک، مطرح شد و اگر به تفکر این گروه تروریستی مارکسیستی توجه کنیم خواهیم دید که هیچ اعتقادی به این شعار ندارند و از آن تفسیری دارند که هیچ انسان آزاده‌ای قبول نخواهد کرد و عقیده این گروه تروریستی این است که تشکیل خانواده عامل عقب ماندگی زنان است و با این دیدگاه نمی‌توانند دم از حقوق زنان بزنند.

وی افزود: منظور پ ک ک از آزادی زن، آزادی از قید و بند خانواده است و ازدواج در این گروه تروریستی ممنوع است و زنان را به سمت بردگی جنسی و بی بندوباری می‌برند، همانند زمانی که داعش در در عراق نسبت به زنان خیانت و در حق آن‌ها جنایت کرد صدایی از این گروه‌ها بلند نشد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: ۱۶ آذر روز دانشجو است و ما باید دانشگاه‌ها را به سمت آگاهی و توانمندسازی ببریم، شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌داند که اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود و نماز در این تمثیل آگاهی مردم است، امتی که آگاهی و بصیرت نداشته باشد در پیچ‌های تاریخی دچار بحران خواهد شد و دانشجو به عنوان یک قشر نخبگانی باید بصیر و توانمند باشند تا رسالت خود را ایفا کنند.

وی بیان داشت: اگر ما از دانشجویان و تشکلات دانشجویی حمایت نکنیم و تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها راه اندازی نشود، خروجی آن اتفاقاتی خواهد بود که ما در اغتشاشات اخیر دیدیم، دشمن در جنگ ادراکی اندیشه‌ها و فکرها را تغییر می‌دهد، بنابراین مسئولین باید هیئت‌های اندیشه ورزی دانشجویان را ایجاد کنند.

حجت الاسلام قاسمخانی در ادامه به علت مخالفت غرب و جبهه استکبار با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود بیان کردند که جمهوری اسلامی در برابر غرب ایستاد و ادعای غربی و تمدن آن‌ها را باطل کرد و نقطه محوری غرب تفکیک دین از سیاست و مدیریت بود و می‌گفتند هر کسی می‌خواهد پیشرفت کند، باید دین را کنار بگذارد، جمهوری اسلامی این ادعا و تفکر را نشانه گرفته و از بین برد و علاوه بر حفظ خود، این منطق را که پیشرفت با دین داری منافات ندارد را در عالم به یک تفکر غالب تبدیل کرد و لذا باید هم غربی‌ها عصبانی شوند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با منطق جدایی دین از مدیریت و سیاست ۳۰۰ سال به کشورها وارد شده و اموال شان را غارت کردند، افزود: بسیار از کشورها در اثر ورود غرب به داخل آن‌ها، فقیرتر شدند و غربی‌ها هر روز ثروتمندتر، چرا که غرب برای رشد و پیشرفت خود دیگر کشورها را غارت کرده و نمونه آن افغانستان است که آمریکایی‌ها با انواع جنایت‌ها و توطئه به این کشور وارد شدند و دارایی شان را غارت و مردمانشان را قتل عام کردند.

امام جمعه خوی گفت: آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با طالبان به افغانستان به این کشور حمله کرده بودند، بعد از ۲۰ سال که زیرساخت‌های آن را نابود کردند دوباره به طالبان برگرداندند.

وی با بیان اینکه خباثت آمریکا، انگلیس و کشورهایی که منافع خود را دنبال می‌کنند، برای ایران ثابت شده است، گفت: نباید تاریخ را فراموش کنیم، در زمان رضا شاه وقتی افغانستان به ایران حمله کرد و اراضی کشور را اشغال کرد، ترکیه در قبال گرفتن منطقه آرارات از ایران به عنوان حکم قرار گرفت و همه سرزمین‌هایی که افغانستان از ایران تصرف کرده بود به این کشور داد.

حجت الاسلام قاسمخانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر این که عده‌ای می خواهند از جام جهانی در جهت منافع خود استفاده کنند، تصریح کرد: ترکیه و جمهوری آذربایجان در صدد توطئه‌ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و باید دولتمردان کشور هوشیار باشند.

وی با تأکید بر این که زمانی آمریکا دشمنی خود را کنار خواهد گذاشت که به این کشور باج داده و حلقه به گوش آن‌ها باشیم، بیان داشت: آمریکا با این که قذافی همه خواسته‌های این کشور را عملیاتی کرد، اما لیبی را به خاک و خون کشید و لذا این کشور درس عبرتی است.

امام جمعه خوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و از مسئولین بخاطر، عدم نظارت بر مسئله دارو و نان، کم کاری‌ها، عدم توجه به حرف دلسوزان، ضعف تیم دولت و مسائل جاری کشور که قابل حل است و حل نمی‌شود گلایه داریم، اما به دشمن باج نخواهیم داد، گفت: حل مشکلات به دست مردم، جوانان و مسئولین است و مسئولین و دولت باید انتظارات مردم را محقق کنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha