پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد با انتقاد از مجلس و مسئولان در خصوص سکوت در برابر اعلامیه ها و قطعنامه های کشورهای ناقض حقوق بشر علیه ایران در مجامع بین المللی گفت: چرا مجلس، مردم و مسئولان در خصوص دشمنی ها و صدور اعلامیه ها و قطعنامه های کشورهایی که خود ناقض حقوق بشر هستند و علیه حقوق بشر در ایران اعلامیه می دهند موضع گیری قوی نمی کنند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، در خطبه های امروز نماز جمعه یزد در مصلای نماز جمعه در مسجد آخوند ملااسماعیل، با توصیه خود و نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناهان اظهار کرد: نجات جان بشر در تفکر و تعقل است.

وی افزود: استکبار جهانی با تمام قوای خود تلاش کرد تا جلوی این تفکر را بگیرد تا ملت ها به خصوص ملل اسلامی عقب افتاده بمانند و ما هنوزعقب هستیم چون تفکر نمی کنیم.

امام جمعه یزد، تصریح کرد: این تفکر را از کودکی از کار، صنعت، تحصیل درس، کسب و درآمد و سبک زندگی و از تمام مسائل برچیدند وتحصیل علم در مدارس تنها به روخوانی کتاب و حفظ کردن و نمره گرفتن محدود شد و فرزندان ما بی فکر پرورش پیدا کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته یزد، با بیان اینکه دشمنان ما برای تمام توطئه ها و نقشه هایشان اتاق فکر دارند تأکید کرد: در مقابل اتاق فکر دشمنان، بعضی از جوانان ما دچار خطا می شوند زیرا به این جوانان قدرت تفکر نداده ایم، بنابراین بدون فکر و تعقل، دنباله روی اتاق فکر دشمنان هستند و به خود و جامعه آسیب های جدی وارد می کنند.

آیت الله ناصری یزدی، هم چنین با اشاره به اسارت و استعمار ذهن ها توسط دولت های غربی بیان داشت: یکی از خیانت های غربی ها که به اسم حقوق بشر مرتکب شدند این بود که جوانان ما را به چیزهای دیگر سرگرم کردند تا پول و نفت و سرمایه و خزائن ما را با خود ببرند، ذهن و ذائقه نسل جوان ما را با خود همراه کردند، امروز نیز این اسارت ذهن مشهود است.

وی،ادامه داد: دشمنان با سلاح گمراهی کاری کردند که جوان ما نفهمد چه اتفاقی افتاده است. شعارهایی درست کردند و فرزندان ما بدون تفکر آن را تکرار می کنند، چون فکر را از جامعه گرفته اند و هنوز هم با این معضل دست و پنجه نرم می کنیم.

تدین، تفکر و تعقل از جامعه برچیده شده است

آیت الله ناصری یزدی، اهرم های قدرت جامعه اسلامی را برشمرد و اظهار داشت: تدین، تفکر و تعقل که اهرم های قدرت جامعه اسلامی است از جامعه برچیده شده است.

وی، اضافه کرد: مدارس و دانشگاه های ما بعضا دچار غفلت هستند زیرا فارغ التحصیل دانشگاه به جای مهارت و تخصص حتی در تفکر هم دستش جلوی غرب دراز است.

امام جمعه یزد، ادامه داد: خدا در قرآن می فرماید نعمتهای فراوانی به شما دادم و اسرار زیادی در خلقت انسان قرار داده ام تا تفکر کنید اما انگلیسی ها و ایادی آنها مثل پهلوی ها این را از مردم گرفتند، امروز هم صحبت از لیبرالیسم و نفی تدین، تفکر و تعقل هست که باید فکر کردن را به جوانان و به مردم بیاموزیم.

دانشجویان فرصت ها را برای مطالعه و تولید علم قدر بدانند

نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه دوم نماز جمعه، با یادآوری ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهارداشت: این روز به مناسبت شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران که در اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران، پس از انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

وی، دانشجویان را به اندیشه و تفکر فراخواند و خاطر نشان کرد: تولید دانش و علم به حدی برسد که دانشگاه های ما مستقل شوند و علم را به جهان صادر کنند.

امام جمعه یزد، با انتقاد از برخی کارخانجات که هنوز از تکنولوژی کشورهای خارجی برای تولید استفاده می کنند، گفت: کارگر ایرانی در برخی از کارخانجات ۳۰ سال با دستگاه های تولید بیگانگان کار می کند بدون این که یکبار به ساخت مشابه آن دستگاه فکر کند در حالی که می توانند خود سازنده تکنولوژی آن باشد.

آیت الله ناصری یزدی، دانشگاهیان را به تولید علم در همه زمینه های صنعتی، فرهنگی و علمی فراخواند و افزود: دانشجویان فرصت ها را برای مطالعه و تولید علم قدر بدانند و خود را به کلاس درس محدود نکنند.

وی، فرار مغزها را یک توطئه کشورهای بیگانه برای مقابله با تفکر خواند.

امام جمعه یزد، بسیج را یادگار امام خواند و اظهار داشت: امام راحل با الهامات ربانی خود بسیاری از نهادهای انقلاب اسلامی از جمله بسیج، نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی و... را با روحیه اخلاص و خدا محوری بنیان گذاشت و با صدور تفکر بسیجی به کشورهای منطقه، باعث پیروزی مردم سوریه، عراق و لبنان شد.

آیت الله ناصری یزدی، به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در پنجم آذر امسال در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: ایشان توصیه های خوبی به بسیجیان داشتند و قوی شدن، بسیجی ماندن، حفظ روحیه بسیجی و خدمت به مردم و جامعه را خواستار شدند.

وی، با یادآوری فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) با صبر و مقاومت از اسلام و ولایت دفاع کرد.

امام جمعه یزد، گریه حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پیامبر(ص) را به خاطر اسلام و ولایت دانست و افزود: دفاع ایشان از حضرت علی علیه السلام نیز به خاطر اسلام و دفاع از زحمات ۲۳ ساله پیامبر(ص) بود.

مسئولان علیه قطعنامه های ضدایرانی موضع قوی بگیرند

آیت الله ناصری یزدی، در بخش پایانی خطبه دوم، با انتقاد از مجلس و مسئولان در خصوص سکوت در برابر اعلامیه ها و قطعنامه های کشورهای ناقض حقوق بشر علیه ایران در مجامع بین المللی اظهار داشت: چرا مجلس، مردم و مسئولان در خصوص دشمنی ها و صدور اعلامیه ها و قطعنامه های کشورهایی که خود ناقض حقوق بشر هستند و علیه حقوق بشر در ایران اعلامیه می دهند موضع گیری قوی نمی کنند؟

وی، جمهوری اسلامی ایران را دستاورد خون شهدا خواند و از همگان خواست تا راه شهدا را برای حفظ انقلاب اسلامی ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سنگر اول مقابل آمریکا، ایران است و این به نفع روسیه که رقیب آمریکاست؛ حضور آمریکایی در دانشگاه تهران و نامگذاری روز دانشجو در مخالفت با آن نیز اثبات این ادعاست، با آمریکا تا ابد بجنگیم و همه تحریم ها را به جان و مال مردم بخریم ولی روسیه را از دوش خود پیاده کنیم!
    • موسوی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      از استاد شهید آیت الله مطهرى در کتاب خاطرات آیت الله مهدوی کنی نقل شده که فرمودند: با توجه به مسائل اعتقادی، اصولی و جهان بینی، ما با کمونیست ها در عین حال که دشمن مشترک داریم ولی صف مشترک نداریم، جهت، جهت واحد نیست!
    • پاسخ به رضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      بعکس. چه کشوری الآن مقابل توسعه ناتو سینه سپر کرده است؟ به نام حمایت از اکراین و در واقع به خاطر گسترش چنگال ناتو به شرق و آسیا، روسیه را ناچار به واکنش کردند تا تضعیفش کنند و در نتیجه راه توسعه شومشون هموار بشه.
    • موسوی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      برخی از کشورهای اروپایی برای رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت، سعی می کنند به عضویت اتحادیه اروپا درآمده تا از حمایت های مالی برخوردار شوند، و در برابر آن نیز، باید عضویت ناتو را برای همکاری نظامی بپذیرند. لذا حمله روسیه به اوکراین، عملیات تجاوزکارانه به حقوق یک کشور مستقل می باشد. همکاری با روسیه، آزمونی الهی برای ایران است!
  • پاسخ به موسوی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب موسوی حلف الفضول را شنیده اید؟ این را ملاحظه کنید: ⟨«حلف الفضول»، اشاره به عهد و پیمانی دارد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) قبل از بعثت با عده‌ای از جوانان مکه در خانه عبدالله بن جدعان بسته بودند. کسانی که این پیمان را بستند سوگند یاد کردند تا ستمدیدگان و افراد غریبه‌ای را که وارد شهر می‌شوند و مورد ستم زورمندان واقع می‌شوند یاری کنند. «حلف‌الفضول»، پس از ظهور اسلام نیز محترم شمرده شد.⟩ همپمانان حضرت اهل کتاب بودند؟ کدام جهت اعتقادی آنها را هم جهت می کرد؟
    • موسوی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      در مکه شخصی فریاد مظلومیت ندا می دهد و عموی پیامبر(ص) برخی از قبایل را جمع کرده و پیمانی برای حمایت از مردم و در جهت جلوگیری از ستم و احقاق حق غریبه و آشنا می بندد. پیامبر اکرم(ص) از جهت تحقق بخشی از فریضه حق الناس در اسلام از پیمان مذکور حمایت کردند هر چند طرف قرارداد کافر باشد و پس از فتح مکه فرمودند: هر کس در خانه خود بماند و در را روی خویش ببندد در امان است! پس از ظهور اسلام، حق الناس مطرح است و نه حلف الفضول.